ادعای جدید نفتالی بنت درباره توافق هسته‌ای ایران

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با اکونومیست مدعی شد: ما در حال اجرای دکترین اختاپوس هستیم. ما دیگر با شاخک‌ها یعنی گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما رفتن به سوی سر معادلات جدیدی را رقم زده‌ایم.

اکونومیست با اشاره به برخی فعالیت‌های خرابکارانه رژیم صهیونیستی در داخل ایران نوشت که تمامی اعضای امنیتی تل‌آویو با رویکرد جدید این رژیم در قبال ایران موافق نیستند. برخی از پیشکسوتان اطلاعاتی این رژیم گفته‌اند این کار بیشتر از آنچه که ارزش داشته باشد، دردسر دارد.

این نشریه نوشت که بنت درحالی که در تلاش بود تا مسئولیت هیچ عملیاتی خاصی در ایران را قبول نکند، از تاکتیک‌های جدید علیه ایران حمایت کرد.

اکونومیست نوشت که بنت امیدوار است این اقدامات باعث شود تا ایران نسخه سفت و سخت‌تری از توافق با قدرت‌های جهانی را قبول کند. بنت مدعی است که اقتصاد ایران آنقدر نیازمند رهایی از تحریم‌هاست که ایالات متحده درصورتی که کمی سرسخت‌تر خود را جلوه دهد ممکن است به توافقی برسد که در آن توسعه برنامه هسته‌ای ایران به طور نامحدود و بدون بندهای "غروب آفتاب" متوقف شود.

به گفته بنت این رژیم می‌خواهد مبلغ بیشتری برای برنامه تسلیحاتی‌اش نسبت به ایران هزینه کند و قصد دارد تا فناوری‌هایش را نیز بیشتر از ایران توسعه دهد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دوران بزن‌دررو تمام شده است، یونان یک کشتی توقیف کرد اما به جای آن دو کشتی توقیف شد، دشمنان باید این مسئله را جدی بگیرند که پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند، توضیح داد: اما یک قدم از موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد این شورا چندین بار علیه مردم مظلوم فلسطین قطعنامه صادر کرده است اما موثر واقع نشد و ابتکار عمل در دست فلسطینیان است، با اعمال تحریم، کشور ایران در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... متوقف نمی‌شود، لبخند و اخم دشمنان را به اقتصاد و معیشت مردم گره نمی‌زنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.