واکنش الکاظمی به حمله پهپادی به سه خودرو در اربیل

وی تاکید کرد: «دولت هر گونه ارعاب شهروندان و تجاوز به قانون و دولت را رد می‌کند و دولت عراق به همکاری با دولت منطقه کردستان به تعقیب کسانی که به دنبال بی‌ثباتی هستند، ادامه می دهد».

در مقابل، مسروز بارزانی نیز بر «اهمیت اقدام مشترک برای حمایت از ثبات و تقویت امنیت» تاکید کرد. دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند که این حمله تلاشی برای ضربه زدن به هماهنگی مشترک بین بغداد و اربیل و برهم زدن کارت‌ها و گسترش هرج و مرج بوده است.

سرویس مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق، چهارشنبه شب، اعلام کرد که در حمله پهپادی به شهر اربیل، که در ساعت ۲۱:۳۰ صورا گرفت، سه غیرنظامی مجروح شدند.

همچنین نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) نیز با انتشار توئیتی حمله پهپادی به شهر اربیل را محکوم کرد.

 بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در اربیل (مرکز کردستان عراق)، گزارش‌های تکمیلی نشان داد که در این عملیات چند خودرو هدف قرار گرفته است.

طبق گزارش‌های تکمیلی رسانه‌های عراقی، سه خودرو هدف این پهپاد انفجاری بود که در بزرگراه اصلی شهر اربیل با موفقیت به آنها برخورد کرد.

ساعاتی بعد برخی منابع انگلیسی و عربی گزارش دادند که یک تیم از سازمان جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی که در این خودروها حضور داشت، هدف اصلی این عملیات پهپادی بود.

حساب توئیتری «اینتل اسکای» - که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد در این حمله یک مقام ارشد موساد کشته شده است.

اینتل اسکای در توئیتی ادعا کرد:‌ «(ایلاک رون) آسا فلاتس، فرمانده یگان ترور موساد، در جریان حمله با پهپاد کامیکازه در اربیل واقع در شمال عراق، ترور شد».

همچنین «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه تلویزیونی «المیادین» در لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع عراقی، از کشته‌شدن ایلاک رون، مسؤول جوخه ترور رژیم صهیونیستی در این حمله سخن می‌گویند».

واکنش نخست‌وزیر عراق به حمله پهپادی به سه خودرو در اربیل

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.