زلنسکی مدعی شد: پیروزی برابر روسیه باید در میدان جنگ محقق شود

وی که با نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت که پیروزی باید در میدان جنگ حاصل شود اما تاکید کرد که وی آماده برگزاری مذاکرات صلح با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که توقف مذاکرات با روسیه، گزینه مورد نظر اوکراین نیست. وی همچنین بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا به حمایت نظامی از اوکراین بپردازند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای کشورش بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «بخش قابل توجهی از جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل چپ سِوِرسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی لیمان و اسویاتوهیرسک و همچنین ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌اند».

شویگو با بیان اینکه به طور کلی، ۹۷ درصد از خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک تا به امروز از کنترل دولت اوکراین خارج شده، خبر داد: «وزارت دفاع به همراه شرکت راه آهن روسیه ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را برای از سرگیری تردد کامل بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه بازسازی کردند».

وی همچنین در جمع‌بندی نتایج فعلی عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز اظهار داشت که طی پنج روز گذشته، ۱۲۶ نظامی اوکراین تسلیم شده‌اند که تعداد کل اسرای جنگی را به ۶۴۸۹ نفر افزایش داد.

این مقام نظامی روس اعلام کرد که طی ده روز گذشته عملیات در اوکراین، ۵۱ واحد تجهیزات نظامی که از خارج از کشور دریافت کرده بودند، منهدم شده است.

زلنسکی: پیروزی در برابر روسیه باید در میدان جنگ حاصل شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.