یک نفوذی عامل انفجار پایگاه آمریکا در سوریه بود

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از اظهارات ۳ مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و بیانیه ارتش این کشور اعلام کرد که در حال انجام تحقیاتی در این باره است که آیا یک نفوذی عامل انفجارِ ماه آوریل در یک پایگاه کوچک واشنگتن در شمال سوریه بوده است؟

بر اساس اعلام این رسانه، یکی از مقام‌ های پنتاگون که نخواست هویتش فاش شد در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته است که مظنون مورد نظر اکنون دیگر در سوریه نیست.

واحد تحقیقات کیفری ارتش آمریکا و اداره تحقیقات ویژه نیروی هوایی این کشور به صورت مشترک در حال تحقیق روی این پرونده هستند و تا امروز نیز هیچ فردی در ارتباط با این مسئله متهم نشده است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: واحد تحقیقات کیفری ارتش (CID) و اداره تحقیقات ویژه نیروهی هوایی (OSI) به صورت مشترک در حال انجام تحقیق و تفحص درباره این موضوع هستند. یک مظنون احتمالی که یکی از اعضای نیروهای مسلح آمریکا است نیز در این خصوص شناسایی شده است.

بیانیه مذکور در این باره اضافه می کند: در حال حاضر، همه اینها ادعا هستند. همه مظنونین مگر در صورت محکوم شدن در دادگاه، بی‌ گناه تلقی می شوند. تحقیقات ادامه دارد. در مقطع زمانی کنونی اطلاعات بیشتری منتشر نخواهد شد.

ائتلاف بین‌ المللی موسوم به مبارزه با داعش در ابتدا اعلام کرده بود که این حادثه بر اثر حمله به پایگاه «گرین ویلج» که توسط نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اداره می‌ شود رخ داده و در جریان آن ۴ آمریکایی زخمی شده‌ اند.

احتمالا یک نفوذی عامل انفجار در پایگاه آمریکا در سوریه بوده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.