بازار سکه در لاک احتیاط/رشد قیمت دلار متشکل

اثر مصوبه جدید باعث شده بود که قیمت دقیقی از سوی معامله گران سکه اعلام نشود. قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد .

بازار جهانی طلا عصر امروز در مقایسه با دو روز قبل رشد  تقریبا ۳ دلاری را ثبت کرد. قیمت اونس طلا امروز با ۱۸۵۴ دلار معامله شد .بازار داخلی ایران هم  تحت تاثیر  خبر  ممنوعیت معاملات فردایی طلا و سکه قرار دارد .طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند . از طرفی هم نشست شورای حکام باعث شده که احتیاط در بازار بیشتر شود.مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در نشست شورای حکام باز هم مدعی عدم توضیح ایران درباره سه مکان اعلام‌نشده شد.

با این حال در زمان نوشتن این گزارش  قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله  شد که نسبت به ۴ روز قبل ۲ هزار  و ۷۰۰ تومان پایین  تر بود.  اثر مصوبه جدید باعث شده بود که قیمت دقیقی از سوی معامله گران سکه اعلام نشود.  قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد . 

قیمت دلار صرافی بالا رفت

صرافی مل بعد از سه روز تعطیلی به مناسب سالروز رحلت امام خمینی (ره)  در شروع معاملات امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ قیمت فروش اسکناس آمریکایی را ۲۶ هزار و ۲۳۲ تومان اعلام کرد که نسبت به قیمت روز پنجشنبه گذشته ۱۵۸ تومان بالاتر بود.

قیمت فروش دلار  در ادامه معاملات صرافی ملی دوباره رشد کرد. نرخ دلار در صرافی ملی قبل از ظهر امروز تا ۲۶ هزار و ۲۸۴ تومان پیشروی کرد . نرخ فروش صرافی ملی در انتهای معاملات نقدی امروز ۲۶ هزار و ۴۴۱ تومان بود.این قیمت نسبت به سه روز قبل تقریبا ۳۷۴ تومان افزایش را نشان می دهد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «رشد قیمت دلار در بازار متشکل!» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.