یک نماینده مجلس: دوران بزن در رو درباره برنامه و مذاکرات هسته‌ای ایران تمام شده است

در روزهایی که مجلس در تعطیلات تابستانی به سر برده و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، حضور آنها در فضای مجازی هم به طور محسوسی کاهش یافته اما با این وجود برخی از نمایندگان نسبت به مسائل روز و مشکلات معیشتی مردم توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، علی خضریان ، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و سابقه وی در عرصه رسانه نوشت: «در طول دوران فعالیت رسانه‌ای به دفعات با مرحوم حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مصاحبت و هم‌نشینی داشتم؛ روحیه تواضع و ساده‌زیستی از شاخصه‌های بارز شخصیتی این پیشکسوت رسانه بود. خداوند ایشان را از ثواب عشق و ارادت به امام خمینی(ره) بهره‌مند سازد و مورد غفران و رحمتش قرار دهد.»

علیرضا عباسی ، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد هم به سیاسی کاری این روزهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و نوشت: «دوران بزن در رو در رابطه با برنامه و مذاکرات هسته‌ای ایران تمام شده است و سیاسی کاری آژانس بین‌المللی که با کارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه، پاسخی پشیمان کننده در بر خواهد داشت.»

سیدمصطفی میرسلیم ، نماینده مردم تهران در مجلس هم به ادامه ماجرای آبادان و ریزش متروپل و ساخت و سازهای ناایمن اشاره داشت و در حساب توئیتری خود نوشت: «رسیدگی به عوامل و علل فاجعه آبادان کاملا ضروری است ولی هوشیاری نسبت به اقدامات خلافی که هم اکنون انجام می‌گیرد نظیر ساختن هتل ۳۰ طبقه روی گسل در تهران کم‌اهمیت‌تر از آن نیست.»

 

مجتبی یوسفی ، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی هم به تفاوت حقوق دریافتی کارمندان و کارگران اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «اعضای محترم دولت، افزایش حقوق باید عادلانه و بر اساس تورم باشد. نباید میان کارگر و کارمند بخش خصوصی و دولتی تبعیض قائل شد. بر اساس کدام مبنا افزایش حقوق دولتی ۱۰ درصد است اما بخش خصوصی ۵۷ درصد؟ چگونه از افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان طبق تورم ، فقط ۱۰ درصد اجرایی شده است؟»

غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر نیز با انتشار تصویری از فلسطین اشغالی در توئیتر خود نوشت: «در پی تصویب قانون منع برافراشتن پرچم فلسطین توسط کنست رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی، اقدام به برافراشتن پرچم کشورشان در خیابان‌ها نموده که با سرکوب نیروهای امنیتی اشغالگران همراه شد.»

 

آژانس پاسخ پشیمان کننده دریافت خواهد کرد | نفی تبعیض بین کارگر و کارمند بخش خصوصی و دولتی

حمیدرضا حاجی بابایی ، رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس هم درباره اجرایی نشدن نظام رتبه‌بندی معلمان توئیت کرد و نوشت: «حوصله من هم سررفت!؟  نظام رتبه‌بندی معلمان، چرا اجرایی نمی‌شود!؟  قانون مشخص، بودجه ۳۸همتی مشخص، مجلس و دولت هم اعلام حمایت و پشتیبانی کردند. از رییس جمهورمردمی می‌خواهم سریعا نظام رتبه بندی را اجرا تا معلمان عزیز و نجیب آسوده خاطر گردند.»

ا ردشیرمطهری ، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم در سه توئیت جداگانه موضوعات مختلفی را مطرح کرد. او در توئیت نخست خود نوشت: «تجلیل مقام معظم رهبری از حضور چند روزه  وزیر کشور در محل  متروپل، حضور میدانی و پای کار آوردن همه امکانات مورد نیاز، نشان دادن راه و روش همراهی و خدمت به مردم در بروز حادثه است که باید سرمشق همه مسئولان قرار گیرد.»

این نماینده مجلس که عضو کمیسیون اجتماعی نیز هست در توئیتر دیگر خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اشاره کرد و نوشت:‌ «تاکید مقام معظم رهبری: "نگذارید ارتجاع در بدنه کشور جاگیر بشود و نفوذ کند." و تعیین مصداق آن "هرکسی که به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی برود." تعیین تکلیف و فصل الخطاب در انتخاب مدیران بود که اجرای آن فریضه و عدم توجه به آن قابل پیگیری و برخورد.»

مطهری در توئیت سوم خود نیز درباره حوزه انتخابیه خود نوشت. او با انتشار هشتگ اقدام انقلابی به فعالیت کارخانه کاشی‌سازی در سمنان اشاره و تاکید کرد: بازگشت بزرگترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید، اقدام شایسته‌ای بود در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال پایدار. خداقوت. دولت و دستگاه قضا؛ رشت الکتریک را هم به چرخه تولید برگردانید.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.