چند زائر برای حج امسال ثبت نام کردند؟/زمان اعزام اولین کاروان به عربستان

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از انصراف ۷۴۴ زائر واجد شرایط حج ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۴۶۹ نفر ثبت نام قطعی خود در سامانه را به انجام رسانده‌اند.

وحید اسکندری با بیان اینکه ۲.۴ درصد از ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر مهمان خانه خدا در موسم حج امسال، انصراف داده اند، اظهار داشت: تاکنون از ۳۶ هزار و ۴۶۹ نفر ثبت نام قطعی در سامانه حج ۶ هزار زائر واجد شرایط که اقدامات خود را برای اعزام به عربستان انجام داده اند، کاروان های خود را رزرو کرده اند.

وی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود ثبت شده در سامانه حج و زیارت، ۳۶ هزار و ۲۹۶ زائر برابر با ۹۹.۵ درصد تمامی مبالغ هزینه اعزام به این سفر معنوی را به صورت کامل پرداخت کرده اند.

اسکندری با تاکید بر اینکه امسال بنا به تصمیم وزارت حج عربستان متقاضیان بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام نخواهند شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم عربستان مبنی بر عدم گسترش این بیماری ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر واجد شرایط از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.  

رییس سازمان حج و زیارت نیز پیش تر به موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ و اعزام های زائران اشاره کرده و گفته بود: بعد از دوسال انتظار که بدلیل بحران کرونا بوقوع پیوست امسال شاهد اعزام ها به حج تمتع هستیم. علیرغم اینکه ظرفیت اعزام ها نسبت به قبل محدود شده اما وظیفه دست اندرکاران بیشتر و حائز اهمیت تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این حائز اهمیت بودن بدین دلیل است که هنوز کرونا پایان نیافته بنابراین باید دستورالعمل های بهداشتی به طور جد رعایت شود و نکات ضروری در آموزش ها و جلسات به طور مکرر به حجاج اشاره شود زیرا ابتلای یک نفر به کرونا موجب بروز مشکل برای آن کاروان یا حتی برای سایر حجاج می شود.

براساس برنامه ریزهای انجام گرفته حدود ۱۵۰۰ نفر در قالب نیروهای عوامل شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و غیره ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ را همراهی خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.