پوتین باید عقب‌نشینی کند!

نشریه هفتگی اکونومیست، در داستان جلد شماره تازه خود، عبور از دستورکار هسته‌ای بین‌المللی در میانه جنگ اوکراین را بررسی کرده و در سرمقاله‌ای با عنوان «عصر هسته‌ای جدید» نوشته است: رئیس‌جمهور روسیه با تهدیدهای خود به استفاده از بمب اتم، نظم هسته‌ای را لغو کرد.

صد روز پیش ولادیمیر پوتین با هشدار در مورد حمله اتمی حمله خود را به اوکراین آغاز کرد. او با بالا بردن زرادخانه اتمی روسیه و وعده انقیاد اوکراین، کشورهایی را که وسوسه می‌شوند تا در عواقبی دخالت کنند، تهدید کرد «چنینی که در کل تاریخ خود ندیده‌اید». از آن زمان، تلویزیون روسی بینندگان را با هیاهو در مورد آرماگدون* وسوسه کرده است.

aliazady 6.2.22

* آرماگدون، مکان پیشگویی شده برای گردهمایی ارتش ها جهت نبرد در آخرالزمان است که به شکل‌های مختلف به عنوان یک مکان تحت اللفظی یا نمادین تفسیر می شود که در معنای عام برای اشاره به هر سناریوی پایان جهان استفاده می شود.

۲ پیامد بزرگ تهدید هسته‌ای پوتین

 اکوایران در ادامه ترجمه متن اکونومیست نوشت: حتی اگر پوتین هرگز از بمب اتم در اوکراین استفاده نکند، نظم هسته‌ای را برهم زده است.

پس از تهدیدهای او، ناتو حمایتی را که آماده ارائه کرده بود محدود کرد، با دو پیامد که به دلیل غرق شدن در اثر ضربات طبل کارزار متعارف روسیه نگران‌کننده‌تر است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اکونومیست مطرح کرد؛ نظم جدید هسته‌ای در جهان» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.