پیش بینی مهم مشاور زلنسکی درباره پایان جنگ در اوکراین

بیش از ۱۰۰ روز از لشکرکشی روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و هنوز نشانی از آتش‌بس بین طرفین وجود ندارد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیش‌بینی کرده که جنگ روسیه می‌تواند تا شش ماه ادامه یابد. میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با پورتال اپوزیسیون روسی "مدوسا" گفت که این جنگ می‌تواند دو تا شش ماه دیگر به طول بینجامد.

او تاکید کرد که جوامع اروپا، اوکراین و روسیه در حال تغییر هستند. پودولیاک افزود: «تنها زمانی مذاکرات صورت خواهد گرفت که وضعیت در میدان جنگ تغییر کند و روسیه احساس کند که دیگر نمی‌تواند شرایط را دیکته کند.»

مشاور زلنسکی بار دیگر نسبت به دادن امتیازات ارضی به روسیه هشدار داد و گفت این امتیاز جنگ را به پایان نمی‌رساند زیرا پوتین چندین بار گفته که موجودیت کشور اوکراین برای روسیه مضر است.

دیوید آراخامیا، مذاکره کننده ارشد اوکراینی در تلویزیون این کشور گفته است اوکراین تنها زمانی می‌خواهد به میز مذاکره بازگردد که موضع قوی‌تری در جنگ علیه روسیه داشته باشد. او افزود تا زمانی که درگیری‌ها در شرق اوکراین ادامه یابد، دلایل خوبی برای وقفه مذاکرات صلح هم وجود دارد.

به گفته این مقام اوکراینی سلاح‌هایی که "شرکای بین‌المللی" به اوکراین وعده دادند می‌تواند موضع این کشور را تقویت کند.

آراخامیا رهبری هیئت مذاکره‌کننده اوکراینی را در مذاکرات با روسیه در هفته‌های اول جنگ ۱۰۰ روزه برعهده داشت.

اوکراین مذاکره با روسیه را پس از آشکار شدن جنایات سربازان روس در بوچا، واقع در حومه کی‌یف قطع کرد.

ولودیمیر زلنسکی گفته است تا زمانی که نیروهای روسیه حداقل به مرزهای قبل از ۲۴ فوریه عقب‌نشینی نکنند، مذاکره نخواهد کرد. او همچنین بارها درخواست کرده است که مستقیماً با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد مذاکره شود اما پوتین تا کنون از مذاکره با همتای اوکراینی خود سرباز زده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.