ریزش ساختمان  مغازه ای در کرج / حادثه متروپل تکرار شد؟

ریزش بخشی از یک فروشگاه قدیمی در کرج منجر به تخلیه مغازه‌های اطراف آن شد.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در این خصوص گفت: این مغازه قدیمی ایمن سازی و چهار مغازه اطراف آن تخلیه شد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات لازم ایمن سازی با همکاری راهور، نیروی انتظامی، شهرداری کرج در این محوطه انجام شده و هیچ نگرانی برای ساکنان وجود ندارد.

فلاح نژاد یادآورشد: حرکت توده خاک علت ریزش بخشی از این مغازه قدیمی بوده است.

غلامرضا رضوانی، معاون شهرداری کرج نیز در این خصوص، اظهار کرد: به محضِ اطلاع از ریزش دیوارِ ساختمان جنب سینما هجرت، تیم های آتش نشانی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات اولیه پیشگیری از وقوع بحران به سرعت و طبق پروتکل‌های ایمنی و با مشورت و اطلاعِ مقامات بالادستی عملیاتی شد و هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت.

تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر

وی با بیان اینکه تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: با حضور به موقع تمامی مسؤولان دستگاه‌های مرتبط و انجام تمهیدات لازم، هیچ گونه خسارت جانی رخ نداده و ایمن سازی کامل و مدیریت ترافیکی و انتظامی در محل و منطقه نیز انجام شده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در ادامه با بکارگیری بیل مکانیکی، ۴ دستگاه کامیون و لودر، ۳ دستگاه نیسان و ۲۰ نفر نیروی انسانی عملیات گودبرداری، تخلیه و ایمن سازی محل حادثه انجام پذیرفت و همچنین عملیات عمرانی احتمالاً تا ۲ روز آتی ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.