قولی که اوکراین به آمریکا داد

به گفته وزیر خارجه آمریکا، اوکراین تضمین داده است که از تسلیحات پیشرفته ارائه شده برای هدف قرار دادن مناطق روسیه استفاده نخواهد شد.

به گزارش آناتولی بلینکن گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، حتی قبل از حمله به اوکراین، با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، در مورد اینکه اگر مسکو به جنگ در اوکراین ادامه دهد، واشنگتن چه خواهد کرد، بطور واضح هشدار داده بود.

او گفت: "هیچ چیزی برای پنهان کردن جود نداشت. ما از روز اول در مورد این موضوع بسیار شفاف بودیم. بنابراین دقیقاً همان کاری را انجام دادیم که گفته بودیم. و این دوباره روسیه است، آنها تصمیم گرفتند علیرغم این موضوع، این کار را انجام دهند. همه تلاش ما برای جلوگیری از جنگ است.»

بایدن روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده سیستم‌های موشکی پیشرفته را برای دفاع در برابر روسیه با طولانی شدن جنگ به اوکراین ارسال خواهد کرد. بایدن در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد، به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر اینکه جنگ «تنها از طریق دیپلماسی به طور قطعی پایان خواهد یافت» استناد کرد و گفت که واشنگتن برای تقویت کی‌یف بر سر میز مذاکره تسلیحاتی فرستاد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم که سیستم‌های موشکی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آنها را قادر می‌سازد تا اهداف کلیدی را در میدان نبرد در اوکراین با دقت بیشتری مورد حمله قرار دهند.

همچنین در اکوایران ببینید : سندروم قفل شدگی در توافق هسته ای

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.