کرملین: اروپا باید عواقب منفی تحریم نفت روسیه را متحمل شود

 المیادین گزارش داد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورهای اروپایی باید عواقب و تبعات تحریم نفتی روسیه را درک کنند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص تصریح کرد: اروپا باید عواقب منفی تحریم نفت روسیه را متحمل شود و بداند که مسکو عرضه خود را به بازارهای دیگر ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» در واکنش به اظهارات زلنسکی در مورد عدم استفاده از سامانه های موشکی آمریکایی علیه روسیه اضافه کرد: بر اساس تجربه اعتماد به اوکراین نزد مسکو از میان رفته است. ایالات متحده با ارسال تسلیحات به کی یف، به طور هدفمند و عامدانه هیزم به آتش می ریزد. ارسال تسلیحات به اوکراین توسط آمریکا به برانگیختن تمایل کی یف برای از سرگیری مذاکرات صلح کمکی نمی کند.

پسکوف این سخنان را در پاسخ به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که اعلام کرده بود کشورش قرار نیست از سامانه‌های موشکی برد بلند برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

زلنسکی در این رابطه گفته بود: من می دانم که برخی از افراد در آمریکا یا در کاخ سفید می‌گویند که امکان دارد ما از آن موشک‌های دوربرد برای حمله به روسیه استفاده کنیم. ببینید، ما قصد حمله به روسیه را نداریم و این کشور برای ما منفعتی ندارد. ما در حال جنگ در قلمرو آنها نیستیم.

در همین رابطه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است، از تصمیم واشنگتن برای تسلیح کی یف به سامانه‌های موشکی یاد شده خبر داده است و این در حالی که وی پیشتر اعلام کرده بود که کاخ سفید چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

روسیه بارها اعلام کرده که ارسال تسلیحات به اوکراین مانند ریختن بنزین بر روی آتش است و هر گونه محموله تسلیحاتی به مقصد اوکراین، هدفی موجه برای نابودی توسط ارتش روسیه محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.