ترقی: برخی نمی‌دانند فریاد زدن‌ها در مجلس و متهم کردن این و آن عمل انقلابی نیست

انقلابی گری گویا برای برخی نیروها تبدیل به یک ژست سیاسی شده است و اصل و محتوای رفتار انقلابی مورد غفلت قرار گرفته است. این نیروها در عالم سیاست کم نیستند؛ افرادی که سعی می کنند با ژست انقلابی گری رفتارهایی افراطی را درپیش بگیرند.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس اشاره فرمودند که در مدریت کشور و برای مقابله با فساد لازم است که انقلابی باقی ماند تا با می انقلابی قوانین بر زمین مانده پیگیری شوند؛ از سوی دیگر باید مردم را با مضئبات مجلس و برنامه ها آشنا کنند. با جمیع این نکات ایشان تأکید فرمودند که مجلس باید انقلابی باقی بماند».

او ادامه داد: «بحث مهم دیگر درباره نفس خود انقلابی بودن است. برخی افراد بوده اند که از قضا سوپرانقلابی هم بوده اند اما به مرور طاقت سختی های مسیر انقلابی بودن را نداشتند و همین مسئله باعث می شد که منتقد یا حتی مخالف نظام شوند و این شرایط نشان می دهد چنین افرادی از ابتدا اعتقاد درست و مبنایی به انقلاب اسلامی نداشته اند».

سوپرانقلابی ها یا عقب تر یا جلوتر از رهبری حرکت می کنند

این فعال سیاسی هجنین بیان کرد: «همان طور که معظم له اشاره فرمودند، کسانی که تصور می کنند روحیه انقلابی صرفا محدود به دوران مبارزه با رژیم گذشته بوده است؛ چنین افرادی نوعا در مسیر انقلابی دوام نمی آوردند و قطار انقلاب پیاده می شوند و خب اگر به حافظه تاریخی مان رجوع کنیم، چنین افرادی کم نبوده اند. طبیعتا این شرایط همیشه ادامه دارد و در هر دوره ای هستند کسانی که مسیر انقلاب را درست نمی شناسند و یا از رهبری جلوتر یا عقب تر حرکت می کنند. سوپرانقلابی ها این طور هستند و نمی دانند یک انقلابی واقعی حتی یک قدم هم جلوتر یا عقب تر از رهبری حرکت نمی کند. این همگامی با رهبر انقلاب الزاماتی دارد؛ از جمله آنکه فرد انقلاب باید گوش به زنگ هدایت های رهبری باشد و در حرکت های سیاسی خودش عین به عین معیارهای رهبر انقلاب را رعایت کند. از سوی دیگر بداند که اصول راستین انقلاب اسلامی نباید در نگاهش تحت تأثیر سلایق جناحی و گروهی قرار گیرد».

ترقی در پایان گفت: «بعضا مشاهده می کنیم که برخی به دلیل منافع جناحی، حزبی و گروهی خود وحدت و انسجام را نادیدهمی گیرند و در راستای انقلاب اسلامی گام های درستی بر نمی دارند. برخی که نام انقلابی را بر خود گذاشته اند گویا نمی دانند فریاد زدن ها در مجلس و متهم کردن این و آن عمل انقلابی نیست. یک فرد انقلابی نباید از اصول دینی و خارج شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.