توضیحات وزیر کشور درباره روند آواربرداری در متروپل

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار جانباختگان و وضعیت آواربرداری اظهار کرد: پیرو دستور رهبر معظم انقلاب و ابلاغ این دستور توسط رئیس جمهور بسیج هر چه بیشتر امکانات به محل حادثه اتفاق افتاده است.

وی گفت: در حال حاضر ده‌ها دستگاه انواع لودرهای سنگین در مقیاس‌های مختلف، جرثقیل‌های سنگین و ‌نیمه‌سنگین و انواع بیل‌های مکانیکی برای امدادرسانی در محل حادثه مستقر هستند.

وحیدی با بیان اینکه عملیات آواربرداری توسعه بیشتری پیدا کرده است، افزود: هم‌اکنون عملیات آواربرداری از چهار جبهه در حال انجام است و بسیج چنین امکاناتی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی در هیچ حادثه‌ای مشابهی در کشور دیده نشده است.

وزیر کشور افزود: کشور مدیون آبادان است و ما باید به وظیفه خود در قبال مردم آبادان به خوبی عمل کنیم.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ریزش «متروپل» آبادان

 

وی گفت: پیدا کردن پیکرهای عزیزانی که در زیر آوار مدفون شده‌اند با سرعت و دقت ادامه دارد و تاکنون پیکر ۲۹ تن از جانباختگان از زیر آوار خارج شده است. البته با توجه به حجم آوار ممکن است مقداری تاخیر صورت بگیرد.

وحیدی بیان کرد: با هماهنگی و همدلی تمامی نهادها و دستگاه‌ها کار با سرعت بسیار بیشتری در حال انجام است و از مردم عزیز و شریف آبادان برای همراهی با عوامل امدادی تشکر می‌کنیم و با خانواده‌های جانباختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: عزیزانی هستند که همسر و سه فرزند خود را از دست داده‌اند و ما جز محبت از آنها چیزی ندیدیم و با اینکه آلام عمیقی دارند، از تلاش‌های همه دستگاه‌ها تشکر می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به فداکاری و ایثار مردم و نیروهای امدادی در محل حادثه، بیان کرد: در اینجا صحنه‌های شگفت‌انگیزی از رشادت‌های مردم آبادان خلق شده است و جوانان آبادانی همیشه داوطلب انجام سخت‌ترین اقدامات هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.