آکسیوس محور این سفر را دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و گفت‌وگو با وی درباره عربستان، سفر احتمالی جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور به منطقه و مذاکرات هسته‌ای ایران عنوان کرد.

این سایت در این باره نوشت: هولاتا نقطه ارتباط اسرائیل است، طوری که کاخ سفید بی سر و صدا میان اسرائیل، عربستان سعودی و مصر در خصوص تکمیل ترتیبات امنیتی دو جزیره استراتژیک در دریای سرخ (تیران و صنافیر) میانجیگری می‌کند.

طبق این گزارش، تل‌آویو و واشنگتن امیدوارند که دستیابی به توافق در این زمینه بتواند اعتمادی را ایجاد کند که گام‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط عربستان سعودی را به همراه داشته باشد.

این رسانه آمریکایی در ادامه آورده است: هولاتا همچنین در جریان این سفر سالیوان را در جریان سفر مشاوران بایدن به عربستان سعودی و پیشرفت مذاکرات آمریکا با مقامات سعودی درباره جزایر دریای سرخ و اقدامات احتمالی در جهت عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان قرار خواهد داد.

آکسیوس سه‌شنبه نیز اطلاعاتی را از منابع آمریکایی و اسرائیلی درباره تلاش‌های آمریکا برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در ازای تکمیل روند واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به ریاض، فاش کرده بود.

این سایت همچنین اخیرا به نقل از منابعی گزارش داد، برت مک‌گورک، هماهنگ‌ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و آموس هاچستین، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی به منظور برگزاری نشست با مسئولان برجسته عربستانی و گفت‌وگو در مورد توافق بین عربستان، رژیم صهیونیستی و مصر برای افزایش تولید نفت و روابط دوجانبه به ریاض سفر کردند و این سفر ممکن است نخستین گام برای عادی سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.