روز پیروزی بر اسرائیل یوم الله است

نصرالله در سخنانی به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان از چنگ رژیم صهیونیستی و روز مقاومت،  از تمام کسانی که جان خود را در این راه در طبق اخلاص گذاشتند، از جانبازان به خاطر اقداماتی که انجام دادند و از اسرایی که سال‌ها در زندان‌های اشغالگران به سر بردند، از تمام سربازان و زندانیان مجروحی که رنج حبس در زندان‌های اشغالگران صهیونیست را طاقت آوردند؛ قدردانی کرد.

وی گفت ما قدردان اقدامات ارتش لبنان به‌ویژه در سال‌های اخیر و در دهه ۹۰ میلادی به خاطر همسویی با مقاومت و همچنین ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطین هستیم.

نصرالله  همچنین از رسانه‌هایی چون "المنار"و رادیو نور نیز قدردانی و تشکر کرد.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن قدردانی و تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران هرگز از هیچ کوششی در حمایت از مقاومت فروگذار نکرد.

وی همچنین ادامه داد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقشی مهم داشت.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید در سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال اسرائیل، از درد و رنج لبنانی‌ها از سال ۱۹۸۲ به دست اشغالگران صهیونیست و از آن بمباران‌ها، وحشت‌افکنی‌ها، کوچ‌های اجباری و آوارگی‌ها که در روستاها و مناطق مختلف لبنان اتفاق افتاد، یاد کنیم.

وی ادامه داد: نسل جدید باید از آن پستی و خواری و ذلت در پست های ایست و بازرسی در جنوب لبنان آگاه شوند و بدانند که برادارن و پدرانشان چه درد و رنج هایی در زندان‌ها و نقض حقوق بشری را تحمل کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.