ثبت دومین مورد آبله میمونی در خاورمیانه

 رویترز گزارش داد، خبرگزاری دولتی امارات از قول وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که ویروس آبله میمونی در یک زن ۲۹ ساله که از یک کشور در غرب آفریقا به این کشور حاشیه خلیج فارس وارد شده بود، شناسایی شده است.

 

به گفته این خبرگزاری این زن مراقبت‌های پزشکی لازم را دریافت می‌کند. وزارت بهداشت امارات در بیانیه‌ای اعلام کرده است:‌«ما سازوکارهای دقیقی را برای تشخیص بیماران مشکوک برقرار کرده‌ایم. گروه مشاوره فنی برای کنترل پاندمی نیز برای راهنمایی جامع درباره پایش، شناسایی زودرس و درمان بیماران دارای عفونت بالینی و اقدامات احتیاطی آماده شده‌اند.»

قبلا اسرائیل نخستین مورد آبله میمونی در خاورمیانه را در یک مرد گزارش کرد که در وضعیت عمومی خوب در بیمارستانی در تل‌آویو بستری شده است.

مقامات بهداشتی کشور اسلوونی نیز روز سه‌شنبه نخستین مورد عفونت با ویروس آبله میمونی را در این کشور منطقه آلپ در مرد مسافری که از جزایر قناری در اسپانیا به این کشور آمده بود، شناسایی کرده است.

ماریو فافانگل، رئیس مرکز ملی بیماری‌های عفونی اسلوونی در یک کنفرانس خبری گفت این مرد به علت اینکه دچار سویه خفیف آفریقای غربی این بیماری ویروس است، بستری نشده است.

فافانگل گفت به اعتقاد او زنجیره انتقال بیماری در اسلوونی به سرعت متوقف می‌شود و افزود افرادی که در تماس با این شخص دارای عفونت بوده‌اند باید در طول ۲۱ روز بعدی هشیار باشند.

او افزود به جز برای افرادی که در آزمایشگاه‌ها با ویروس آبله میمونی سروکار دارند، نیاز به واکسناسیون در جمعیتی گسترده‌تر نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.