زلنسکی تنها به این شرط با پوتین حرف خواهد زد

به گزارش سی ان ان، رئیس جمهور اوکراین گفت به این شرط با پوتین حرف خواهد زد که از حباب ساخت خود بیرون آمده و به دنیای واقعی بازگردد.

زلنسکی که از طریق ویدئو کنفرانس در برنامه صبحانه فرید زکریا در داووس سوئیس صحبت می‌کرد افزود پوتین حبابی از «جایگزین واقعیت» برای خود ساخته و مادامی که از این حباب {توهم} بیرون نیاید، مذاکره‌ چهره به چهره بی معنا خواهد بود.

وی افزود رئیس جمهور روسیه باید به دنیای واقعی بازگردد و این تنها زمانی است که می‌تواند با پوتین گفت و گو کند.

زلنسکی گفت پوتین باید به دنیای واقعی بازگردد و درک کند که افراد بسیاری از جمله غیرنظامیان در حال کشته شدن هستند؛ شاید آن زمان متوجه شود که ما باید شروع به صحبت کنیم.

البته این اولین بار نیست که رهبران جهان پوتین را متهم می‌کنند که انگیزه‌های وی برای جنگ در اوکراین با واقعیت ارتباطی ندارد.

رئیس جمهور روسیه ادعا کرده است که برای محافظت از روس زبانان در برابر نسل کشی به دست نئونازی‌های اوکراینی جنگ را آغاز کرده، در حالی که مستنداتی هم در این زمینه ارائه نکرده است.

در حالی که اوکراین، نیروی راست افراطی{آزوف} دارد که در نقش نیروهای مقاومت از میهن خود دفاع می‌کنند،پوتین از نئونازی‌بودن نیروهای مقاومت گفته و آن را بهانه ورود به اوکراین قرار داده است.

پوتین بعد از حمله، رهبران اوکراین در کی یف را باند معتادان به مواد مخدر و نئونازی یاد کرد، در حالی که زلنسکی یهودی است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در ماه مارس ارزیابی کردند که مشاوران پوتین به درستی وی را در مورد وضعیت جنگ از جمله شکست‌های اولیه ارتش در میدان نبرد، آگاه نکرده‌اند.

زلنسکی به فرید زکریا گفت او فقط می‌تواند مستقیم با پوتین صحبت کند، بدون واسطه!

وی تاکید کرد روسیه باید تمامی نیروها و تجهیزات خود را به عنوان گام اول مذاکرات از اوکراین خارج کند و اوکراین تا زمانی که تمام قلمرو خود را پس نگیرد، دست از مبارزه نخواهد برداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.