هشدار دولت پاکستان نسبت به تهدید حمله انتحاری علیه عمران‌خان

همزمان با تظاهرات ضددولتی در پاکستان به رهبری «عمران‌خان» و تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، دولت پاکستان از تهدیدات امنیتی به ویژه حمله انتحاری احتمالی علیه نخست وزیر سابق خبر داد. 

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند، تظاهرات گسترده حامیان حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان روز چهارشنبه از حومه شهر پیشاور به سمت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان آغاز شد، درحالی که تمامی مسیرهای منتهی به پایتخت مسدود و بیش از ۲۲ هزار نفر از نیروهای امنیتی در داخل اسلام‌آباد برای جلوگیری از تجمعات سیاسی و ورود کاروان‌ معترضان مستقر هستند. 

گزارش شبکه‌های خبری پاکستان نیز از درگیری شدید میان نیروهای پلیس و طرفداران حزب عمران‌خان در شهر لاهور است و همزمان ده‌هل نفر از معترضان درپی خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی بازداشت شدند. 

دیوان عالی پاکستان نیز ساعاتی پیش طی رسیدگی به دادخواستی درباره بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی به پایتخت و ممانعت دولت از برگزاری تظاهرات مخالفان، از مسوولان ارشد انتظامی و امنیتی شهر اسلام‌آباد خواست تا یک محل اختصاصی برای تجمع معترضان مشخص و برنامه نهایی را به دادگاه اعلام کنند. 

دادستان کل پاکستان در جلسه دیوان عالی با ارائه گزارش محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی این کشور از احتمال وقوع حمله تروریستی در حین برگزاری تظاهرات ضددولتی خبر داد.

دولت پاکستان از تهدید حمله انتحاری علیه عمران‌خان خبر داد

وی خطاب به قضات ارشد پاکستانی گفت: بیم آن می‌رود عناصر تروریستی از نابسامانی‌ها سوء استفاده کرده و احتمال یک حمله انتحاری علیه عمران‌خان نیز در گزارش نهادهای امنیتی درج شده است. 

دادستان کل پاکستان افزود: زندگی نخست وزیر سابق در خطر است و حزب وی و حامیان عمران‌خان باید این وضعیت حساس و خطرناک را درک نمایند. 

وزیر کشور پاکستان امروز اعلام کرد: قانون ۱۴۴ یعنی منع آمد و رفت در شهرهای اسلام‌آباد و لاهور برای ۲ ماه اعلام شده و با هرگونه تظاهرات، تجمعات و تحریک مردم به اغتشاش از سوی مخالفان سیاسی برخورد خواهد شد.  

دولت پاکستان از تهدید حمله انتحاری علیه عمران‌خان خبر داد

«رانا ثنا اله» به خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: گزارش نهادهای امنیتی حاکی از احتمال خشونت از سوی معترضان و استفاده از سلاح علیه نیروهای پلیس است لذا اقدامات حفاظتی پیش از هرگونه حادثه دلخراش اجتناب ناپذیر است.

عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان، انحلال پارلمان و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب نشینی از تظاهرات و یا پایان بن بست سیاسی در کشور اعلام کرد.

وی همچنین بر مقاومت علیه آنچه دولت دست نشانده در پاکستان با تبانی قدرت‌های خارجی دانست، تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت فعلی پاکستان آزمونی برای نهادهای قدرتمند و تصمیم گیرنده کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.