کیفیت هوای تهران بهبود می‌یابد/ زمان بهتر شدن هوا

اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه امروز بعدازظهر(۴ خرداد) شاهد روند تدریجی بهبود کیفیت هوا در سطح استان خواهیم بود،نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی روزهای پنج شنبه و جمعه(۵ و ۶ خرداد) هشدار صادر کرد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد، برای امروز و فردا(۴ و ۵ خرداد) گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گذر گردوغبار انتقالی از سطح کشور از امروز بعدازظهر شاهد روند تدریجی بهبود کیفیت هوا در سطح استان خواهیم بود. در روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه(۵ ، ۷ و ۸ خرداد) در ارتفاعات و نواحی شمال شرق استان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۵ خرداد) صاف وگاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی جمعه(۶ خرداد) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر و درنیمه جنوبی استان ازپنج‌شنبه تا صبح جمعه(۵ تا ۶ خرداد) در سطح استان خبر داد.

در این شرایط جوی خطر سقوط اجسام، آسیب به سازه های سبک و موقت، شکستن درختان فرسوده، خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در غرب و نیمه جنوبی استان، کاهش دید افقی مورد انتظار است.

اداره کل هواشناسی استن تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی خودداری از پارک خودرو در کنار درختان و سازه‌های موقت و ساختمان‌های فرسوده، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت و سست و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدر را توصیه کرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.