برکناری متولی حسینیه امینی‌های قزوین درپی انتشار تصاویر کشف حجاب

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: حسینیه امینی‌ها تحت مدیریت اوقاف با تولیت خاص است، باتوجه‌به هنجارشکنی صورت‌گرفته در این مکان، علی‌رغم اینکه طبق قوانین عزل متولی سال‌ها زمان نیاز دارد اما باتوجه‌به فضای پیش‌آمده حکم عزل متولی توسط اوقاف صادر و به دادگاه ارسال شده است ممکن است نتیجه نهایی متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی روز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان اوقاف قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها رخ‌داده بود، این اتفاقات به‌هیچ‌وجه قابل‌توجیه نیست.

وی افزود: رسالت اصلی بر عهده ما نیست و حسینیه نیز متولی خاصی دارد؛ اگرچه اتفاق عمدی صورت نگرفته است اما نشان از ناتوانی مدیریت متولی فعلی دارد، میراث‌فرهنگی در این مسئله ورودی ندارد چرا که حسینیه تحت مدیریت اوقاف با تولیت خاص است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: این اشتباه قابل پوشاندن نیست و برخورد قاطع اتفاق افتاد، علی‌رغم اینکه طبق قوانین عزل متولی سال‌ها زمان نیاز دارد اما باتوجه‌به فضای ایجاد شده و باتوجه‌به مسائل گذشته اوقاف به‌سرعت ورود پیدا و حکم عزل متولی را صادر کرد، این حکم به دادگاه ارسال شده است ممکن است نتیجه نهایی تأییدکننده حکم نباشد اما ما وظیفه خود را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات نشان داد که فعالان حوزه مجازی و اصحاب رسانه قزوین نسبت به اتفاقات این‌چنینی حساس هستند که این بسیار ارزشمند است، این اتفاقات بر اساس سلسله برهم‌زننده دین در اماکن مذهبی رخ‌داده است و اصحاب رسانه در انتقادها خطوط قرمز را رعایت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.