بحران کمبود شیرخشک در آمریکا/ وضعیت اضطراری اعلام شد!

فاکس نیوز گزارش داد، بحران کمبود شیر خشک در آمریکا همچنان خبرساز است و این بحران شهردار یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا را به اعلام وضع اضطراری واداشته است.

 در بحبوحه کمبود سراسری شیر خشک در آمریکا، «اریک آدامز» شهردار دموکرات نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد تا این شهر بتواند با بالا رفتن قیمت این محصول اساسی مورد استفاده خانواده‌ها مقابله کند.

این شهردار هم حزبی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه (دیروز) این بیانیه را اعلام کرد. دفتر اریک آدامز خبر داد با این اقدام شهردار، اداره «حمایت از مصرف کنندگان و کارگران نیویورک» اختیار لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر خشک در این شهر را به دست آورده است.

بایدن و «اریک آدامز» شهردار نیویورک

شهردار نیویورک در فرمان اعلام وضعیت اضطراری در این شهر آمریکا تصریح کرد که بحران کمبود شیر خشک در خانواده‌های نیویورک باعث ایجاد «درد و اضطراب غیرقابل تصور» شده است.

او گفت: «ما باید با فوریت اقدام کنیم. این دستور اجرایی اضطراری به ما کمک می‌کند تا با افزایش قیمت این کالای اساسی و هر خرده‌فروشی که می‌خواهد از این بحران سرمایه‌گذاری کند، مقابله کنیم. پیام ما به مادران و خانواده‌های در حال مبارزه (با بحران کمبود شیر خشک) ساده است: شهر ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما در این دوره چالش برانگیز انجام خواهد داد».

اعلام وضع فوق‌العاده ناشی از کمبود شیر خشک در نیویورک در شرایطی انجام شده که دولت دموکرات جو بایدن برای رفع این بحران در حال استفاده از هواپیماهای نظامی است. طبق گزارش‌ها، یکشنبه (دیروز) اولین محموله حامل چندین تُن شیر خشک مورد نیاز کودکان از آلمان وارد آمریکا شد.

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع نیز این اختیار را داد که از هواپیماهایش برای جابجایی شیر خشک‌ از خارج آمریکا استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.