ایران؛ محور گفت‌وگوی بلینکن و خالد بن سلمان

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه امروز به نشست وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و خالد بن سلمان ال‌سعود، معاون وزیر دفاع پادشاهی عربستان سعودی در واشنگتن ملحق شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه و معاون او قویا از آتش‌بس مورد مذاکره سازمان ملل حمایت کرده و دیگر پیش‌رفت‌ها در یمن را مرور کردند، از جمله از سرگیری پروازهای تجاری از صنعا و واردات سوخت برای یمن از بندر حدیده، آن‌ها در عین حال بر ضرورت افزایش فوری دست‌رسی به تعز و دیگر شهرها در خطوط مقدم جنگ تاکید کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: آن‌ها با معاون وزیر دفاع[عربستان سعودی] درباره تعهد پابرجای آمریکا نسبت به تقویت توان دفاعی عربستان سعودی، تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدات ایران و اهمیت حفظ حمایت قوی بین‌المللی از اوکراین صحبت کردند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: آن‌ها همچنین درباره مدیریت فشار در بازارهای جهانی انرژی که ناشی از حمله روسیه به اوکراین است گفت‌وگو کرده و مسائل حقوق بشری، همچنین مسائل حقوق بشری و پیشرفت عربستان سعودی را در زمینه برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ مرور کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.