پیش بینی بورس امروز 31 اردیبهشت 1401

گرچه که تورم موجود در کشور و افزایش قیمت های اخیر باعث شده سود شرکت ها دستخوش تغییرات شود و همین موضوع می تواند محرکی جدید برای ادامه روند صعودی بورس باشد.

با این حال افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل در معاملات آخرین روزکاری هفته پیش، خریداران را محتاط تر از گذشته کرده و حالا آن ها در انتظار واکنش شاخص کل به این محدوده هستند. در صورتی که شاخص کل بتواند مقاومت ۱.۶ میلیون واحد را به بالا بشکند، قطعا پول های جدید وارد بازار می شود و دوباره بورس به سمت بالا حرکت خواهد کرد. اما در صورتی که شاخص نتواند این محدوده مقاومتی را بشکند، احتمالا بازار برای مدتی وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

نزدیک شدن به فصل مجامع و تقسیم سود شرکت ها در مجمع، جذابیت بسیاری از نمادها را بالا می برد و این موضوع هم می تواند محرکی برای ادامه رشد بازار باشد.

با این حال فعلا چیزی که اتفاق افتاده، کاهش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل در معاملات روز چهارشنبه بوده که اگر این افت بخواهد در معاملات روز شنبه نیز ادامه پیدا کند، می تواند سناریو اصلاح شاخص کل را تقویت کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس امروز؛ تردیدها و امیدها برای شکسته شدن مقاومت 1.6 میلیونی» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.