رئیسی: روابط سازنده میان کشورهای همسایه موثرترین عامل تقویت امنیت منطقه است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در دیدار «شاهین مصطفی اف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری با آذربایجان استقبال می کند، گفت: اجرای کامل توافقات تهران و باکو در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و ترانزیتی نیازمند برداشتن گام های عملی از سوی آذربایجان است.

رئیس جمهور با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت: ایران و آ‌ذربایجان پیش از اینکه همسایه باشند؛ هم‌کیش، هم فرهنگ و دارای روابط خویشاوندی هستند. نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمی دو کشور آسیب وارد کند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز کشورهای جهان و منطقه نیستند، تصریح کرد: وجود روابط سازنده و بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه منطقه به ویژه ایران و آذربایجان موثرترین عامل در حفظ وتقویت امنیت منطقه است.

«شاهین مصطفی اف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور ایران و ‌آذربایجان در عشق‌آباد ترکمنستان اظهار داشت: دیدار شما با آقای علی اف در عشق آباد تاریخی بوده و صفحات جدیدی در تاریخ روابط دو کشور گشوده است.

شاهین مصطفی اف با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان مصرانه پیگیر اجرایی شدن توافقات بین دو کشور است، از برنامه‌ریزی برای ایجاد پروژه‌ها و توافقات جدید در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و ترانزیتی به منظور توسعه روابط بین دو کشور خبر داد و تاکید کرد: روابط ایران و آذربایجان در همه بخش‌ها پیشرفت، رشد و توسعه پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت و قدردانی از تلاش‌های ایران برای اجرایی شدن سواپ گازی بین ترکمنستان و آذربایجان، گفت: آذربایجان به دنبال افزایش ظرفیت سوآپ گازی با همکاری ایران است و در عین حال خواهان اجرای پروژه سواپ برق نیز از ترکمنستان به آذربایجان از مسیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.