اشتباهات پرتکرار که دشمن دندان هایتان است!

گاهی افراد بعد از اینکه به دکتر مراجعه می کنند تازه مطلع می شوند کارهایی که برای سلامت دندانشان انجام می دادند اشتباه بوده است.

مسواک کردن دندان ها فقط یکبار در روز عادتی است که هرگز توسط دندانپزشکان توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد پلاک های دندانی و التهاب می گردد و اگر پیشرفت کند، بافت دندان از بین می رود، ریشه دندان آسیب می بیند، لثه و استخوان عفونی می شوند و دندان از بین می رود.

اگر به آرامی دندان و لثه خود را مسواک نزنید و این کار را خشن انجام دهید، احتمالاً خطر از دست دادن دندان برایتان وجود دارد. این التهاب در لثه باعث تحریک بیماری های لثه و از دست دادن دندان می شود و فشار زیادی به لثه ها وارد می کند.

مسواک زدن نباید محکم باشد، زیرا خطر پوسیدگی، فشار به دندان و آسیب مسواک را نیز افزایش می دهد. معمولا پزشکان توصیه می کنند که مسواک را باید خیلی ملایم و آرام بزنید اما همه قسمت ها را بخوبی تمیز کنید.

استفاده نکردن از نخ دندان به صورت روزانه یک مشکل محسوب می شود. اگر هر روز نخ داد نکشید، این پلاک ها بین دندان می ماند، باعث پوسیدگی و بیماری های لثه می شود. پس هر روز نخ دندان بکشید تا از آلودگی ها خلاص شوید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.