ساخت ۱.۳ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

 رستم قاسمی عصر پنجشنبه در جریان آغاز ساخت ۴۰ هزار و ۵۴۵ واحد مسکونی در ارومیه اظهار کرد: در دولت سیزدهم طبق تعهدمان ۴ میلیون واحد مسکن ساخته خواهد شد، در همین راستا تاکنون مراحل ساخت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکن در سراسر کشور آغاز شده که برخی از آن‌ها نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

قاسمی ادامه داد: اساسنامه شهر جدید گلمان در ارومیه به تصویب رسیده و دوشنبه هفته آینده نیز طرح جامع این شهر تصویب می‌شود تا به عنوان شهر جدید عملیات ساخت و توسعه آن آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار نفر برای ساخت مسکن ملی در شهر جدید گلمان ثبت نام شده که از نظر تخصیص زمین ببرای ساخت مساکن خودمالکی مشکلی نداریم و مردم می‌توانند نسبت به آغاز ساخت مساکن خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه بنابر قانون باید همزمان با ساخت مسکن نسبت به تأمین نیازهای عمومی مردم در قالب شهرهای جدید نیز اقدام شود، گفت: ما در طرح ملی مسکن تنها خانه سازی نمی‌کنیم بلکه همراه با ساخت مسکن در واقع شهرسازی می‌کنیم و تمام امکانات مورد نیاز برای شهر را ایجاد می‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی که پول واریز کردند، شروع می‌شود، گفت: مشکلی در تأمین زمین برای ۱۰ هزار نفر ثبت نامی وجود ندارد.

وی گفت: همزمان با ساخت مساکن نهضت ملی، نیازمندی‌های عمومی مردم نیز ازجمله درمانگاه، ورزشگاه و… نیز ساخته خواهد شد چرا که نهضت ما تنها ساخت مسکن نیست، نهضت ما در واقع ساخت شهر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.