واکنش تند کرملین به توقیف دارایی‌های روسیه

دیمیتری پسکوف در پاسخ به این سوال که مسکو چگونه به اقدامات غرب در توقیف دارایی های روسیه در خارج از این کشور پاسخ خواهد داد، گفت: شما چه نوع واکنشی می توانید به این نوع اقدامات داشته باشید؟ این می‌تواند ادامه همان روندی باشد که اخیراً در تعدادی از کشورها رایج شده است؛ "سرقت دارایی های دیگران". ما این را اقداماتی منفی می‌بینیم، با آن مبارزه می‌کنیم و از دارایی‌های خود دفاع خواهیم کرد.

پیش از این گزارش شده بود که اوکراین مقادیری از دارایی های روسیه و بلاروس را به ارزش یک میلیارد دلار توقیف کرده است.

این واکنش پسکوف در حالی مطرح شده است که پیش از این "جانت یلن" وزیر خزانه داری آمریکا همزمان با سومین ماه از جنگ اوکراین و اعمال تحریم های واشنگتن و متحدانش علیه روسیه و توقیف دارایی های مسکو، اذعان کرده بود که این اقدام غیرقانونی است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که واشنگتن دارای اختیارات قانونی برای توقیف دارایی های بانک مرکزی روسیه که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین مسدود شده است، نیست اما گفتگو با شرکای آمریکایی درباره روش های پرداخت هزینه بازسازی اوکراین توسط روسیه درحال انجام است.

جنگ در اوکراین در سومین ماه خود به سر می‌برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

پسکوف: روسیه با سرقت دارایی‌هایش در خارج مقابله خواهد کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.