جزییات حمله به یک کشتی در سواحل یمن

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) در تارنمای خود خبر داد که این حمله امروز در فاصله ۳۴ مایلی جنوب غربی بندر الحدیده رخ داده و تحقیقات برای کشف علت این حادثه ادامه دارد.

مقام های رسمی نام کشتی مورد حمله و یا جزئیات دیگری را فاش نکردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ناوگان پنجم آمریکا که در منامه مستقر است، بدون اظهار نظر بیشتر، اعلام کرد که از این حادثه بی اطلاع است.

این حمله درحالی انجام شده است که آتش بس در سراسر یمن میان نیروهای انصارالله و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی از یک ماه و نیم پیش برقرار شده است.

در همین پیوند نیز، شرکت نفت یمن پنجشنبه گذشته از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

شرکت نفت یمن اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی کشتی  «کورنیت» حامل ۲۰ هزار تن بنزین و ۹ هزار تن گازوئیل را با وجود بازرسی و داشتن مجوز از سوی سازمان ملل متحد توقیف کرده است.

این شرکت گزارش داد که ائتلاف سعودی ۲ کشتی «یوهود» و «پرنسس خدیجه» را که چندی پیش توقیف کرده بود، رفع توقیف کرده است.

بر اساس قرارداد آتش بس میان دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق خاک سعودی‌ها، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منابع خبری: یک کشتی در سواحل یمن مورد حمله قرار گرفت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.