وزیر اطلاعات: دادستان ها متصدی حقوق عامه و حقوق شهروندی هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استانها گفت: هماهنگی و هم افزایی دستگاه های قضایی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی باعث ایجاد امنیت، آسایش و رفاه برای مردم می شود و امروز با انتخاب مردم، دولتی مردمی مستقر است که در شرایط خاص مشغول فعالیت شده و تصمیم دارد اقداماتی شجاعانه و مدبرانه انجام دهد تا منافع ملی و مردمی را تامین کند و همانطور که این دولت انقلابی در بحث سلامت توفیقات بزرگی داشته و انتظارات و امید را در بطن جامعه مضاعف کرده است، طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی اجرا می نماید.

وزیر اطلاعات با اشاره به فضاسازی رسانه های معاند در پی اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: دشمنان با استفاده از فضای رسانه ای به دنبال ایجاد ناآرامی و خدشه به امنیت کشور بودند که با هوشیاری، همکاری و همراهی تحسین برانگیز مردم و هشدارها و اقدامات به موقع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و هماهنگی دستگاه قضایی، توطئه های آنان خنثی شد اما ایجاد ناآرامی و ضربه به امنیت کشور همچنان جزو برنامه‌های جنگ ترکیبی دشمن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به دستگیری دو فرانسوی که اخیرا توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده اند گفت: دو فرد فرانسوی بازداشت شده توریست نبودند، ما از قبل به اطلاعاتی پیرامون آنها دست یافته بودیم و از لحظه ورود به کشور آنها دقیقا تحت نظر بودند. این افراد به محض ورود، قرارهای تشکیلاتی با چند کانون و محفل غیرقانونی و سابقه دار برگزار کردند. طبق مستندات موجود، این دو فرانسوی به دنبال ایجاد ارتباط تشکیلاتی بین کانون های غیرقانونی و آشوبگر بودند که با اتخاذ پوشش های صنفی، اهداف گروهک ها و سرویس های جاسوسی را دنبال می کردند. بر اساس اطلاعات موثق برخی از عناصر کانون های غیرقانونی مورد نظر با گروهک های تروریستی شناخته شده و برخی جواسیس شناسایی شده خارج نشین متصل بودند که به زودی اطلاعات بیشتری درخصوص این پرونده منتشر خواهد شد.

وزیر اطلاعات همچنین درخصوص احمدرضا جلالی گفت: جاسوسی جلالی برای رژیم صهیونیستی، موضوعی اثبات شده و حکم اعدام او کلیه مراحل قضایی را طی کرده است. دولت سوئد به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا، مدتی پس از بازداشت و محاکمه جلالی به صورت غیرقانونی آقای حمید نوری هموطن ما را در سوئد بازداشت، بلکه به نوعی گروگان گرفت. از اتفاقات عجیب این بود که دولت سوئد پس از بازداشت این جاسوس در ایران به او اقامت دائم داد و پس از محاکمه و صدور حکم اعدامش به وی تابعیت سوئدی داد و از آن پس به عنوان شهروند این کشور از او حمایت کرد و ما اطلاع داریم که سوئدی ها با طراحی رژیم صهیونیستی و آمریکا موضوع جلالی را پیگیری می کنند و حمید نوری را با توطئه و سناریوی گروهک تروریستی منافقین به گروگان گرفته اند. در مورد جلالی نیز به زودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با بیان اینکه دادستان ها متصدی حقوق عامه و حقوق شهروندی هستند قاعدتا با اخلالگران نظم و امنیت کشور و محرکین و کسانی که به نوعی برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب‌ها برنامه ریزی می کنند برخورد قانونی را اعمال می نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.