فرماندهان ارشد روسیه برکنار شدند

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»،  وزارت دفاع این کشور مدعی شد که روسیه برخی از فرماندهان ارشد نظامی خود را به دلیل شکست در تصرف خارکیف و غرق شدن رزمناو موشکی مسکوا در ماه آوریل اخراج کرد.

وزارت دفاع انگلیس در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود درباره وضعیت میدانی جنگ روسیه و اوکراین ضمن بیان این ادعا اعلام کرد که این فرماندهان به دلیل عملکرد ضعیف در مراحل آغازین حمله روسیه به اوکراین، تنزل درجه پیدا کردند.

به گزارش ایندیپندنت، مقامات دفاعی انگلیس گفتند که سپهبد «سرهی کیسل» که یکی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ارتش روسیه به دلیل ناکامی در تصرف خارکیف از کار معلق شد.

مسئولان وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی هستند که ایگور اوسیپوف که فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه را برعهده داشت نیز احتمالا در پی غرق شدن رزمنام مسکوا در ماه آوریل از کار تعلیق شده است.

بیست و یکم فروردین ماه بود که مقام‌های روسیه خبر دادند، رزمناو «مسکوا» که هنگام کشیده شدن به سوی بندرگاه به دلیل شرایط بد جوی دچار حادثه آتش سوزی و انفجار شده بود، غرق شده است.

به دنبال غرق شدن مسکوا که مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه بود، برخی مقام‌های اوکراینی و غربی ادعا کردند موشک اوکراینی عامل غرق شدن این رزمناو بود.

وزارت دفاع روسیه یک روز بعد از تایید غرق شدن مسکوا اعلام کرد روسیه یک کارخانه موشک‌سازی در مجاورت کی‌یف را هدف قرار داده است. بنا بر گزارش «مسکو تایمز»، از موشک‌های ساخت این کارخانه برای هدف قرار دادن مسکوا استفاده شده بود.

ادعای وزارت دفاع انگلیس: برخی فرماندهان ارشد روسیه برکنار شده‌اند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.