آتش‌سوزی در «مسعودیه» تهران/ 10 نفر نجات یافتند

جلال ملکی با تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در محله مسعودیه، خیابان مظاهر گفت: ساعت ۱۵:۱۴ امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در محله مسعودیه، خیابان مظاهر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، بالابر هیدرولیکی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان چهار طبقه هشت واحدی و در طبقه منفی یک، دو دستگاه خودرو وجود داشت که یکی از این دو خودرو دچار آتش‌سوزی شده بود و قسمت موتوری کاملاً شعله‌ور بود و آتش به بخش‌های داخلی نیز سرایت کرده بود و به بخش‌هایی از خودروی مجاور نیز سرایت کرده بود.

وی با بیان اینکه دود و حرارت زیادی در این ساختمان حبس شده بود و شدت حرارت به قدری بود که گچ روی سقف پارکینگ را تخریب کرده بود، عنوان کرد: این دود و حرارت به طبقات بالایی نیز سرایت کرده بود و افراد داخل منازل و راهروها محبوس شده بودند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش نجات‌گران را با تجهیزات کامل و دستگاه‌های تنفسی برای جستجو و دسترسی به نفرات گرفتار شده به داخل طبقات فرستادند و در اولین اقدام این افراد به پشت بام و فضای باز و امن انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران عنوان کرد: پس از اینکه آتش خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد و پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی کامل همه نفرات به سلامت خارج شدند. ۱۰ نفر که جملگی خانم بودند از داخل واحدها به فضای بیرونی منتقل شدند و چند نفر نیز برای چکاپ کامل تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی با بیان اینکه در ساعت ۱۶:۲۷ عملیات به پایان رسید، عنوان کرد: نصب کردن یک درب مقاوم در برابر حریق خصوصاً در قسمتی که پارکینگ است، بسیار حائز اهمیت است و تضمین‌کننده این است که تا حد زیادی از نفوذ دود و حرارت به داخل بخش‌های مسکونی، راهروها و طبقات جلوگیری می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.