امام جمعه اسلام آباد غرب: حذف ارز ترجیحی زمینه‌ساز از بین رفتن فساد است

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: تقریباً ۶ هزار روایت و حدیث مربوط به ظهور منجی وجود دارد و حدود ۵۰۰ آیه قرآن به موضوع مهدویت و آخرالزمان اختصاص یافته که کثرت آیات و روایات نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با توجه به دیدارهای هفته گذشته رهبری با کارگران و معلمان، افزود: شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه در دست این ۲ قشر است که باید به طور ویژه به آنها توجه داشت چرا که آنها می‌توانند موتور محرک کشور در جهت حرکت به سمت ایران قوی باشند.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به دیدارهای رهبری با رئیس جمهور سوریه و امیر قطر، تصریح کرد: این دیدارها در راستای مسائلی است که در محیط پیرامون کشور و جامعه بین الملل در حال وقوع است و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد و دیدار با امیر قطر به عنوان امیر کشوری که در مقابل فشارهای کشورهای سعودی مقاومت کرده و ایران به در شکستن تحریم‌ها کمک کرده و حال خود را مدیون ایران می‌داند اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند و ما باید از ظرفیت این کشورها بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: اتفاق ورزشی بزرگی که در تابستان و پاییز رخ خواهد داد پیش از آنکه یک رویداد ورزشی باشد یک رویداد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و جنوب کشور ما می‌تواند از آن بهره لازم را ببرد.

زمانی موسوی گفت: حذف ارز ترجیحی کار بزرگ و با عظمتی است که خیلی‌ها برای انجام آن شانه خالی کردند و اجرای این طرح از عهده هر کسی بر نمی‌آید و لازم است که ریشه فساد توسط دولت خشکانده شود و قطعاً هر طرح بزرگ ایرادات و مشکلاتی دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، بیان کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری همه باید برای اجرای این طرح کمک کند این همه شامل دولت هم می‌شود پیش از این ۷۰ درصد منافع ارز ترجیحی نصیب مفسدین و محتکرین می‌شد و دولت باید این اصلاحات را از درون خود شروع کند.

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: به عنوان نقد منصفانه یکی از ایرادات و نگرانی‌هایی که بابت اجرای طرح حذف ارز ترجیحی و جریان جراحی اقتصادی وجود دارد این است که دولت هنوز در برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها به طور کامل استقرار نیافته است و کسانی در منصب‌هایی هستند و قرار است مجری این طرح باشند که ایمان و باوری به دولت ندارند.

وی گفت: نظارت تقاطع باید بر بازار و قیمت‌ها وجود داشته باشد و شنیده شده که جریمه سنگینی برای احتکار کنندگان و متخلفان اقتصادی در نظر گرفته شده که حرکت خوبی است.

زمانی موسوی عنوان کرد: بیمه شدن سه دهک جامعه یکی از اقدامات خوب دولت در هفته گذشته بود که خبر آن تحت شعاع حذف ارز ترجیحی قرار گرفت و کمتر در رسانه‌ها مطرح شد.

نقد یک امام جمعه از دولت بابت حذف ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.