اظهارنظر تند ترامپ درباره حمایت آمریکا از اوکراین

تارنمای اسپوتنیک موندو، مجلس نمایندگان آمریکا در ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد که ۷ میلیارد دلار بیشتر از مبلغی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در اواخر آوریل گذشته (اردیبهشت) درخواست کرده بود. این بسته کمک‌های اقتصاد و نظامی به اوکراین با اکثریت قابل توجه ۳۶۸ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف تصویب شد

ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث» که خود راه‌اندازی کرده است، نوشت: چرا ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین می‌دهیم در مقایسه با اروپا که بسیار کم می‌دهد، در حالی که آن‌ها آشکارا بیشتر از آمریکا تحت تأثیر حمله روسیه هستند؟

ترامپ تاکید کرد: اروپا و دیگران در نهایت باید سهم خود را بپردازند.

دونالد ترامپ جونیور پسر ترامپ نیز پیش از تصویب لایحه کمک دولت بایدن توییت کرد: همین الآن شیرخشک در آمریکا پیدا نمی‌شود ولی کنگره در مورد ارسال ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رای‌گیری می‌کند.

ترامپ پیشتر نیز در انتقاد از عملکرد دولت این کشور در قبال روسیه گفت میلیون‌ها نفر ممکن است بمیرند چرا که واشنگتن نمی‌داند چگونه با مسکو برخورد کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها تاکید کرده است که روسیه در صورت حضور ترامپ در سمت خود هرگز تصمیم به آغاز جنگ در اوکراین را نمی‌گرفت و مقامات آمریکایی نباید اجازه دهند این عملیات ادامه یابد.

ترامپ پیشتر تصریح کرد حمله روسیه به اوکراین به دلیل «ضعف» و «ناتوانی» آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن اتفاق افتاده است.

ترامپ: مجبور نیستیم در قبال اوکراین از اروپا سخاوتمندتر باشیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.