انریکه مورا به ایران سفر می‌کند

مورا با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که در این سفر با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران و همچنین سایر مقامات کشورمان در مورد مذاکرات وین و سایر مسائل دیدار خواهد کرد.

وی افزود:‌ کار برای رفع شکاف های باقی مانده در مذاکرات (وین) ادامه دارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا راهی تهران می‌شود. انتظار می‌رود که او با ارائه پیشنهادهای منطقی که نگرانی‌های مشروع ایران را تامین کند به دیدار مقام‌های کشور برود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز گفت: حضور مورا نشان می‌دهد گفت‌وگوها را در مسیری که باید انجام شود، انجام می‌دهیم، اگر همین امروز ایالات متحده تصمیم خود را بگیرد و آنچه که از جیب مردم ایران برداشته برگرداند، بعد از سفر مورا می‌توانیم توافق کنیم.

مورا راهی تهران شد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.