یک مقام آمریکایی مدعی شد: سربازان روسیه از دستورات سرپیچی می کنند

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد که گزارش‌هایی وجود دارند که حاکی از سرپیچی سربازان روسیه و افسران متوسط در سطوح مختلف از دستورات برای پیشروی در حمله جدید دونباس در اوکراین است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران ادعا کرد: این افسران از دستورات اطاعت نمی‌کنند.

وی همچنین ادعا کرد: نیروهای روسیه از ابتدای تهاجم با مشکلات روحی گسترده ای دست و پنجه نرم کرده اند که این تنها یکی از مشکلات متعددی است که در این جنگ گریبانگیر ارتش روسیه شده است.

وی ادامه داد:  نیروهای روسیه همچنان با مشکلات لجستیکی مواجه هستند که پیشرفت آنها را کند می کند.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا اضافه کرد: تحریم های آمریکا و اروپا در حال "فشار " به پایگاه صنعتی دفاعی روسیه است و این فشارها  منجر به کمبود مهمات هدایت شونده دقیق روسیه شده است.

وی افزود: پنتاگون  ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای ادامه کمک نظامی ه به اوکراین از ذخایر تسلیحاتی موجود دارد.

وی ادعا کرد: به دلیل مقاومت شدید نیروهای اوکراینی، روسیه "پیشرفت قابل توجهی" در شمال دونباس به دست نیاورده است

 این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی بر ورود نیروهای جدید روسیه به اوکراین ندیده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.