نام‌نویسی برای حج تمتع در سامانه رزرو

مدیر حج و زیارت استان یزد از آغاز نام نویسی زائران حج تمتع ۱۴۰۱ از در سامانه رزرو به آدرس tamatoreserve.haj.ir خبرداد و گفت: از متقاضیانی که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌اند نیز ثبت نام مجدد به عمل می آید.

 علی اصغرشریفی زارچی با بیان اینکه ثبت نام حج تمتع تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه  ادامه دارد، افزود: با توجه به شرایط اعلام شده یک هزار و ۶۸۰ نفر از ثبت نام شدگان حج سال ۱۳۹۹ که سن زیر ۶۵ سال دارند، امسال به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: زائران که در کاروان های حج ۱۳۹۹ ثبت نام کرده و به دلیل لغو حج ، موفق به تشرف نشدند و تمامی مراحل اعلامی از سوی این سازمان را به انجام رسانده، واجد شرایط اعزام هستند و باید نسبت به تکمیل نام نویسی و انتخاب کاروان خود اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: نخستین کاروان زائران حج تمتع پس از ۲ سال وقفه در خرداد ماه امسال از فرودگاه شهید صدوقی یزد به  سرزمین وحی اعزام می شود، در مجموع یک هزار و ۶۸۰ زائر در قالب کاروان های ، ۸۰، ۸۵ ، ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره طبق برنامه عازم سرزمین وحی می شوند.

شریفی در خصوص شرایط عربستان برای پذیرش زائران با توجه به شرایط کرونایی، اظهار داشت: تمامی زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان آسترازنکا و سینوفارم است و روادید حج برای متولدین ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد در حج تمتع سالجاری صادر خواهد شد. 

نام‌نویسی برای حج تمتع در سامانه رزرو آغاز شد

مدیر حج و زیارت یزد تصریح کرد: مهمترین اولویت اعزام زائران بر اساس تاریخ ثبت نام و انجام شرایط اعلام شده تا تاریخ ثبت نام اولیه در مورخ  ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ برای اعزام خواهد بود و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان ها، اولویت های بعد از خرداد ماه ۱۳۸۶ اعلام خواهد شد.

وی افزود: مهلت اعتبار گذرنامه متقاضیان اعزام به حج تمتع بایستی حداقل تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ باشد .

در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، اعزام زائران به سرزمین وحی متوقف شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.