شرط وکیل سابق ترامپ برای حضور در جلسه کنگره

رویترز گزارش داد، «رودی جولیانی» وکیل سابق «دونالد ترامپ» برای شرکت در جلسه سوال و جواب کنگره درباره حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی شرط گذاشت.

 سخنگوی کمیته منتخب رسیدگی به حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا اعلام کرد جولیانی گفته درصورتی در جلسات سوال و جواب حاضر می‌شود که بتواند تمام جلسه را ضبط کند.

«رابرت کاستلو» وکیل جولیانی که سابقه تصدی شهرداری نیویورک را دارد به رویترز گفت، کمیته منتخب کنگره این شرط را رد کرده است.

کاستلو گفت: «ما درخواست کردیم که بتوانیم از این مصاحبه فیلم تهیه کنیم تا یک کپی از آنچه گفته می‌شود را داشته باشیم. کمیته منتخب آن را رد کرد».

«تیم مالوی» سخنگوی این کمیته کنگره درباره اهمیت حضور جولیانی در جلسات رسیدگی به حوادث ششم ژانویه گفت: «آقای جولیانی شاهد مهمی در مورد توطئه براندازی دولت محسوب می‌شود و همچنان تحت احضاریه قرار دارد».

پیش از این، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از حضور در برابر کمیته منتخب کنگره امتناع کرده بود اما نهایتاً ماه گذشته در این جلسات حاضر شد.

پیش از ایوانکا ترامپ، «جرد کوشنر» شوهر وی و دستیار ترامپ نیز در این جلسات حاضر شده بود. در ادامه رسیدگی به حمله به کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ نیز این هفته در این جلسات شرکت کرد.

علاوه بر تحقیقات کنگره آمریکا درباره نقش ترامپ در حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی، «آمیت مهتا» قاضی فدرال مسئول رسیدگی به پرونده مدنی تحریک به شورش و حمله به ساختمان کنگره از سوی ترامپ، در گزارشی ۱۱۲ صفحه‌ای اعلام کرد سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش در خیابان «پنسیلوانیا» در واشنگتن دی‌سی «مصداق توطئه مدنی» است.

اما مخمصه حقوقی ترامپ به اینجا ختم نمی‌شود. علاوه بر پرونده تخلفات مدنی، پرونده دیگری نیز درخصوص تخلفات مالی «سازمان ترامپ»، علیه شخص او و فرزندان ارشدش تشکیل شده است.

«لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک چندی پیش طی حکمی اعلام کرد رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ جونیور ۴۴ ساله و ایوانکا ترامپ ۴۰ ساله باید در دادگاه حاضر شده و ادای شهادت کنند.

«آرتور انگورون»  قاضی دیوان عالی نیویورک نیز روز اعلام کرده بود ترامپ باید در دادگاه حاضر شده، سوگند یاد کرده و ادای شهادت کند. با این حال ترامپ می‌تواند در برابر هرگونه تصمیم یا حکم متعاقب دادگاه سکوت اختیار کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.