بودجه قجری برای حمایت از فعالیت‌های هنری شهرداری

شهرداری تهران امسال بودجه حمایتی از نهادهای فرهنگی هنری را تجمیع کرده و یک عدد کلی در بودجه برای آن در نظر گرفته است آنان که بودجه را می شناسند می گویند این گونه تغییرات بدون برنامه و پشتیبان در فرایندهای بودجه عقبگرد به حساب می‌آید و به سبک و سیاق دوره قاجاراست که هنوز دولت مدرن شکل نگرفته بود و در آن بودجه به سبک صلاح دید مسئولان تخصیص پیدا می‌کرد.

 نهادهای فرهنگی و هنری از حذف سهم اعتبارات حمایتی خود از بودجه سالیانه شهرداری گلایه مند هستند . اما مدیران شهری می گویند این بودجه حذف نشده است بلکه تجمیع شده است . علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص گلایه برخی از مجموعه‌های فرهنگی مانند خانه تئاتر و خانه هنرمندان از لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران گفته است برای تخصیص بودجه برخی مجموعه‌های فرهنگی پیگیری‌های لازم را انجام دادیم که خانه تئاتر، مجموعه هنرمندان پیشکسوت و خانه هنرمندان از جمله مجموعه‌هایی بود که پیگیر اختصاص کمک‌های لازم به آنها بودیم.

وی ادامه داد: در مصوبه بودجه 1401 یک اعتبار عمومی برای مجموعه‌های فرهنگی و هنری دیده شده است که اینگونه دست بازتر است تا این اعتبارات فقط مختص یک مجموعه نباشد و بتوانیم از مجموعه‌های فرهنگی و هنری بیشتری حمایت کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: برخی از این مجموعه‌های فرهنگی و هنری شناخته شده و مهم هستند از جمله خانه هنرمندان که باید با تدبیر بیشتری نسبت به حمایت از این مجموعه‌ها اقدام کنیم و در جدول بودجه‌ای کمک دفتر شهردار دیده شوند. خانه هنرمندان به دلیل اینکه زیر مجموعه شهرداری تهران است حتما پیگیر اختصاص اعتبارات به این مجموعه خواهیم بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بودجه قجری برای حمایت از فعالیت‌های هنری شهرداری تهران!»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.