اعتراف وزیردفاع آمریکا درباره معضل خودکشی در ارتش کشورش

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به صراحت به خودکشی در میان نظامیان آمریکایی اعتراف و آن را یکی از مشکلات دهشتناک در وزارتخانه تحت ریاست خود دانست.

وزیر دفاع آمریکا که در جلسه استماع کنگره برای بودجه سال ۲۰۲۳ دولت بایدن شرکت کرده بود، گفت: بر روی سه الویت کلیدی در پنتاگون کار می کنیم، دفاع از کشور، مراقبت از ملت و موفقیت از طریق کار تیمی.

آستین دربخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همچنان عمیقا بر مشکل دهشتناک خودکشی در ارتش آمریکا متمرکز هستیم، با حمایت کنگره ، دستور به تاسیس کمیته بازنگری مستقل را داده ام که به پنتاگون برای مقابله با (معضل) خودکشی یاری کند.

کمک های پنتاگون به اوکراین

رئیس پنتاگون دراین جلسه گفت:با یاری کنگره، آمریکا توانسته است کمک های امنیتی را با سرعت و عزم بی سابقه ای به اوکراین برساند و  تغییر بزرگی را در صحنه (نبرد) ایجاد کند.

اختصاص ۲۸ میلیارد دلار در زمینه فضایی

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از جلسه استماع کنگره درباره بخشی از  جزئیات بودجه نظامی ۲۰۲۳ آمریکا گفت:  بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار از بودجه قرار است صرف مسائل تحقیقات، توسعه، آزمایش ارزیابی تخصیص یابد، بیشترین تخصیصی که در این وزارتخانه تاکنون صورت گرفته است. این بودجه همچنین شامل یک میلیارد دلار برای هوش مصنوعی، ۲۵۰ میلیون دلار برای «۵G» (ارتباطات نسل پنجم اینترنت ) و تخصیص ۲۸ میلیارد دلار در عرصه و توانایی های فضایی  می باشد.

چالش چین و کره شمالی

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری در دفاع از بودجه درخواستی دولت بایدن برای پنتاگون به مساله چین اشاره کرد و  گفت: کره شمالی تهدید دائمی و مقابله با چالش تجاوزگری چین همچنان چالش پیش روی آمریکا است،  بنابراین بودجه درخواست شده مبلغ شش میلیارددلار درمورد  ابتکار سرمایه گذاری بازدارندگی در منطقه اقیانوس آرام گرفته شده  و  با توجه به استراتژی دفاع ملی جدید ، خواهان آن هستیم تا  وضعیت نیرو، زیرساخت، حضور و آمادگی خود را در منطقه  اقیانوس هند و اقیانوس آرام، از جمله دفاع موشکی در (جزیره) گوام، افزایش دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.