اعلامیه کشورهای اروپایی برای جایگزینی گاز روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ دو سوم از گاز وارداتی از روسیه را با دیگر منابع تامین کننده گاز طبیعی جایگزین کند.

کادری سیمسون مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت کمیسیون اروپا اواخر ماه جاری طرحی را ارائه خواهد کرد که چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند دو سوم مصرف گاز روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ جایگزین کند.

سیمسون در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا با تمام تامین کنندگان اصلی گاز تماس گرفته است تا بتوانند گاز وارداتی از روسیه را تامین کنند.

صحبت‌های سیمسون در حالی است که هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی به گاز وارداتی از روسیه وابسته هستند.

رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان گفته بود در حال حاضر حدود ۱۰ کشور اروپایی بر خلاف ادعای خود در حال خرید گاز روسیه با روبل هستند.

گرگلی گولیاس رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان در گفتگو با یک شبکه رادیویی کشورش گفت: هرچند بسیاری از کشورها در بیانیه‌های رسمی اعلام کردند که حاضر نیستند شرط روسیه را برای پرداخت بهای گاز به روبل بپذیرند، ولی پشت پرده بسیاری از آنها بر خلاف ادعای خود عمل می‌کنند.

 گولیاس گفت: در ظاهر بسیاری از کشورها حاضر نشدند گاز روسیه را با روبل پرداخت کنند، ولی ۱۰ کشور اروپایی در حال حاضر این شرط را پذیرفته و بدون اطلاع رسانی عمومی در حال خرید گاز صادراتی این کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.