نماینده مجلس: هیئت رئیسه مجلس چرا نمی‌گذارد استیضاح‌ها به نتیجه برسد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: وزارتخانه صمت بسیار گسترده است و بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه مدیریت می‌شود و معتقدم این مدیریت بسیار ضعیف است.

لطف الله سیاهکلی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی در بازار اظهار کرد: وزیر صنعت و معاونانش چندین بار با موضوع گرانی‌ها به کمیسیون صنایع مجلس آمده و برنامه‌های خود را اعلام کردند، اما برنامه‌هایشان برای مجلس قانع کننده نبود.

وی افزود: وزارتخانه صمت بسیار گسترده است و بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه مدیریت می‌شود و معتقدم این مدیریت بسیار ضعیف است. از هیئت رئیسه مجلس گلایه دارم که چرا نمی‌گذارد استیضاح‌ها به نتیجه برسد و وزیر در خصوص مدیریتش به مجلس پاسخگو باشد که چرا وضع اینگونه است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت‌ کالاهای اساسی بسیار بالا رفته و مواد غذایی از جمله برنج بسیار گران شده است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید وظیفه قانونی خودش را انجام دهد، اینکه از وزرا در مجلس سؤال نمی‌کنیم دفاع از دولت نیست. برعکس معتقدم این به ضرر دولت است؛ هرقدر مجلس وظیفه قانونی و نظارتی خود را درست انجام دهد دولت‌ها قوی و خدوم‌تر می‌شوند.

 

 گرانی خودرو ناشی از تورم نیست/ ضعف در مدیریت وزارت صمت

 

 

​سیاهکلی با اشاره به اثر حذف ارز ترجیحی بر بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی زمان بررسی بودجه و حذف ارز ترجیحی برای دولت قیدی گذاشت که قیمت‌ها معادل تابستان سال ۱۴۰۰ باقی بماند. بنابراین اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند، دولت حق حذف ارز ترجیحی را ندارد.

وی همچنین به تلاش مجلس برای تصویب طرح ساماندهی خودرو برای کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: کمیسیون صنایع از هفته آینده وارد شیوه خرید و ساخت و ساز خودروسازی‌ها می‌شود تا مشخص شود چرا قیمت خودرو انقدر گران است.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم علت گرانی خودرو در کشور تورم نیست هر چند بخشی از آن را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ناکارآمدی و فساد سیستم و دست به دست چرخیدن قطعات را از مسائل اصلی گرانی خودرو عنوان کرد و گفت: تصویب طرح ساماندهی خودرو و واردات آن دست دولت را برای تنظیم بازار باز می‌کند و فضای بسته کنونی در حوزه خودروسازی را از بین خواهد برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.