توهین مجدد به قرآن در سوئد+جزئیات

به گزارش خبرگزاری نیو ترک پست، رهبر حزب رویکرد ریاضتی و نژاد پرستانه دانمارک در شهر یونشوپینگ سوئد، قرآن کریم را آتش زده و ویدیو آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

راسموس پالودان، رهبر یک حزب راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارک با عنوان «خط سخت» در شهر یونشوپینگ سوئد، قرآن کریم را آتش زده و ویدیو آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

با وجود اینکه پلیس سوئد به پالودان اجازه ورود نمی‌داد، او وارد این کشور شده و در  نزدیکی مسجد الرسالات شهر یونشوپینگ قرآن را آتش زده و پس از این اقدام نژادپرستانه و تحریک‌آمیز، از خلوت بودن محل استفاده کرده و محل را ترک کرد.

پلیس سوئد درخواست پالودان جهت برپایی تظاهراتی در شهرهای مختلف سوئد برای آتش زدن قرآن در تاریخ یکم مه مصادف با روز کارگر را رد کرد.

همچنین تظاهرات‌هایی در شهر مالمو سوئد در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم در تعطیلی عید برپا شد و تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی توقف این عمل و مقابله با اسلام‌هراسی را خواستار شدند.

میخائیل یوکسال، رئیس حزب نیانس در سخنرانی در این تظاهرات ضمن تاکید بر لزوم توقف این اقدامات تحریک‌آمیز گفت: پالودان یک فرد تحریک‌کننده است که تلاش می‌کند تنش‌های داخلی و درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و شهروندان مسلمان در سوئد ایجاد کند و باید به این موضوع توجه شود.

پالودان که تابعیتی دانمارکی-سوئدی دارد، از سال ۲۰۱۷ با سوزاندن قرآن کریم در شهرهای مختلف دانمارک احساسات مسلمانان را تحریک کرد.

او در ماه رمضان سال گذشته نیز با حمایت پلیس در نزدیکی محله‌های مسلمانان و مساجد، به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه داد و حتی او به این حرکات تحریک‌آمیز خود در شهرهای استکهلم، پایتخت سوئد، مالمو، نورشوپینگ و یونشوپینگ پرداخت.

همچنین تظاهرکنندگانی که قصد متوقف کردن پالودان را داشتند، لاستیک‌های خودرو را در مسیرها قرار دادند و در  این تظاهرات ۱۰۴ تن از افسران پلیس و ۱۴ تظاهرکننده زخمی شده و ۲۰ دستگاه خودروی پلیس آتش گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.