احتمال کناره‌گیری رئیس پارلمان عراق از روند سیاسی

به گزارش روزنامه رأی الیوم، رئیس پارلمان عراق به کناره‌گیری از روند سیاسی به دلیل "تسلط جویی و خودسری افراد مسلحی که قانون را زیرپا گذاشته و با امنیت کشور و مردم بازی می‌کنند"، اشاره کرد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در توییتی نوشت: فعالیت سیاسی باید براساس آرمان‌ها و اخلاقیات باشد. نمی‌توان بازی کردن با امنیت شهروندان و فتنه انگیزی میان مردم با هر بهانه‌ای را کشمکش یا فشار سیاسی دانست.

وی گفت: "با توجه به تسلط جویی گروه‌های مسلح غیرقانونی که با امنیت کشور و مردم بازی می‌کنند و برای تضعیف دولت و قانون و نظم اجتماعی تلاش می‌کنند، ما مواضع جدی را درباره مشارکت در روند سیاسی اتخاذ می‌کنیم."

الحلبوسی گفت: نمی‌توان کشوری را بدون عدل و عدالت ساخت که در آن حق شهروندان رعایت شود. کسانی که به مردم خیانت کرده و ثروت‌هایشان را غارت کرده و مردم را می‌کشند و جوانانی را که خواهان حقوقشان هستند معلول می‌کنند و افراد دیگری را از مناطقشان بیرون می‌کنند و بی گناهان را به جای مجرمان به زندان می‌اندازند دیر یا زود محاکمه خواهند شد.

اظهارات الحلبوسی بعد از آن ایراد شد که پایگاه التاجی در شمال بغداد دوشنبه در معرض حمله راکتی قرار گرفت. پایگاه‌های نظامی به ویژه پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق همواره در معرض حملات قرار می‌گیرد.

عراق درحال حاضر نیز با بحران سیاسی به دلیل شکست گروه‌های سیاسی در تشکیل دولت جدید مواجه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.