روسیه: آمریکا با فضاپیمای فوق سری سلاح کشتار جمعی به فضا حمل می‌کند

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

خبرگزاری تاس با انتشار این خبر افزود: «دمیتری روگوزین» رئیس سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس)در این باره گفت که روسیه بر این باور است که آمریکا ممکن است با کمک فضاپیمای ایکس-۳۷ (Boeing X-۳۷) ساخت شرکت بوئینگ تلاش کند ابزار و ادوات شناسایی و یا  تسلیحات کشتار جمعی  به فضا حمل کند.

بنابراین گزارش، روگوزین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا ۲۴» (Rossiya ۲۴ TV channel) گفت: ممکن است این فضاپیما نوعی ابزار شناسایی و یا تسلیحات کشتار جمعی باخود به فضا حمل کند، این نوع جدیدی از حامل های  تسلیحات کشتار جمعی است، حملات از فضا جدی ترین خطر محسوب می شوند.

رئیس روسکاسموس درادامه گفت: ما اطلاعات چندان قابل درکی از نیات آمریکا  و توانایی فنی این فضاپیما در اختیار نداریم.

روسیه: آمریکا با فضاپیمای فوق سری سلاح کشتار جمعی به فضا حمل می کند

فضاپیمای ایکس-۳۷ بدون سرنشین بوده وطراحی و عملکردی همچون فضاپیماهای از دور خارج شده  شاتل آمریکایی دارد، پروژه این فضا پیما ابتدا توسط ناسا و سپس به وزارت دفاع آمریکا منتقل شد.

نخستین پرتاب این فضاپیما به فضا در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی و توسط راکت «اطلس۵»صورت گرفت؛ این فضاپیما برای حضور ۲۷۰ روزه در مدار زمین طراحی شده اما در ماه مه ۲۰۱۵ زمانی که به فضا پرتاب شد به مدت ۷۲۰ روز در مدار زمین باقی ماند، رکورد حضور این فضاپیما در مدار زمین، زمانی که در اکتبر ۲۰۱۹ برزمین نشست به ۷۸۰روز رسید.

به گفته کارشناسان این یکی از سری ترین تجهیزات فضایی آمریکا به شمار می رود، این فضاپیما پیشتر دراختیار «فرماندهی فضایی نیروی هوایی» آمریکا بود که هم اکنون در اختیار «نیروی فضایی» آمریکا قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.