پورمحمدی: در رسیدن به برخی اهداف ناموفق بودیم/ ما مسئولان استغفار کنیم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اظهار کرد: براساس سیره و اندیشه های امام علی(ع) «عدل» اجرا، حاکمیت و پیاده کردن «حق» است. اگر در جامعه ای حق جاری شود، حقوق محترم شمرده می‌شود، اگر مناسبات اجتماعی براساس حق باشد، روابط و قواعد اجتماعی براساس حق پایه گذاری ‌شود، چنین جامعه ای عادل است.

پورمحمدی می گوید: «آنچه ما امروز به دنبال آن هستیم این است که اعتماد، حسن ظن و رضایت عمومی، انسجام ملی و اقتدار ملی را به دست آوریم، و راه رسیدن به آن با تعبیر امیرالمومنین حکمرانی حق و اجرای عدالت است.»

وی معتقد است: «اراده و خواست حکمرانان، مدیران و مردم در جهت عدالت است، ولی نمی توانم بگویم که عمل مان در این جهت است. ما مدعی هستیم و برخی خیلی مدعی نیستند و الگو، آموزه و مدل ندارند لذا طبیعی است که توقع از ما بسیار است. همچنین ما به طور جدی شعار عدالت می دهیم و آن را ادعا می کنیم و طبیعی است که باید برای تحقق آن تلاش بیشتری کنیم و باید گفت که مقداری در این جهت ناموفق هستیم و کارآمدی ما در حد مطلوبی نیست.»

پورمحمدی خطاب به تمام مسئولین، می گوید: از فرصت شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) استفاده کنیم و واقعاً بپذیریم و اعتراف کنیم که در رسیدن به برخی از اهداف خود ناموفق بودیم. بخشی از این «نرسیدن ها» به دلیل ضعف، خطا و لغزش های ما مسئولین است. فرصت خوبی است که ما مسئولین «استغفار» کنیم که استغفار تکرار نکردن و جبران ضعف ها و خطاهایی است که داشتیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.