تاکید یک امام جمعه بر توجه مسئولان به مسئله گرانی

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم امورات را رصد می‌کنند، انتظار دارند مسئولان بیش‌تر از گذشته برای حل مشکلات وارد عمل شوند، مسئله گرانی مورد توجه قرار بگیرد، نظارت‌ها برای کنترل قیمت و بازار تشدید شود، هماهنگی بین متولیان اقتصادی قدری افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه وصیت‌نامه امام علی(ع) نقشه راه امت اسلامی است، اظهار کرد: در این وصیت‌نامه تاکیدات بسیاری به مومنان در جامعه اسلامی صورت گرفته است، ایشان مومنان را به صلح در جامعه، آرامش و امنیت سفارش کردند و فرمودند ارزش این اعمال بیش‌تر از یکسال روزه‌داری است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه امام علی(ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شدند، گفت: همچنین در پنج سال دوران خلافت خود با جنگ‌های متعدد روبرو شدند، زیرا عده‌ای اجازه ندادند که جامعه بر محور خلافت حرکت کند و همه به‌دنبال منافع خود و رسیدن به پست بودند.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران برخی به‌بهانه کشته شدن عثمان در جامعه جنگ و فتنه به راه انداختند، امروز هم در جامعه با آن مواجه هستیم، عده‌ای در جامعه یک موضوع کوچک را بزرگ می‌کنند تا در جامعه نفاق و فتنه ایجاد کنند، فتنه ۸۸ توسط برخی افراد بی‌بصیرت ایجاد شد، باید مراقب شبهات در جامعه باشیم.

نکونام با بیان اینکه مطالبات جامعه از راه خود پیگیری شوند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم از این مطالبات سوءاستفاده شود، هر مسئله‌ای باید از راه قانونی پیگیری شود، رسانه‌ها باید با انجام کار رسانه‌ای فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار دهند و جلوی ایجاد فساد در جامعه را بگیرند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه لیالی قدر باید مغتنم شمرده شود، بیان کرد، اگر بتوانیم در این شب‌ها از خداوند بخواهیم یک تحول و انقلاب درونی در ما ایجاد کند، این انقلاب درونی ما را به سعادت می‌رساند، اگر درست توبه کنیم، حتما خداوند شما را در جایگاه بلند قرار می‌دهد، با خداوند عهد ببندیم که متحول شویم تا رستگار شویم.

وی با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸، اظهار کرد: این نهاد برای پاسداشت ارزش‌های انقلابی شکل گرفت، عده‌ای گوشه‌گیری سپاه را طلب می‌کنند، زیرا سپاه بسیار موثر عمل کرده است و نیروهای سپاه جهاد بصیرت‌گونه‌ای داشته‌اند و موجب رعب دشمن شده‌اند.

نکونام در خصوص اهمیت روز قدس، افزود: این روز متفاوت از سال‌های گذشته است و این وقفه به صهیونیست‌ها جسارت بخشیده، مقاومت زنده‌ است، فلسطینی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید به خود متکی باشند و از دولت خود دل کنده‌اند و از خانه و کاشانه خود دفاع کنند، این مردم مظلوم نیازمند حمایت مردم آزاده‌خواه هستند، این حمایت حائز اهمیت است تا صهیونیست‌ها ناامیدتر شوند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: روز شوراها در پیش است، شوراها باید مورد حمایت مسئولان باشند، همچنین این افراد باید بدانند خادم مردم هستند و باید با وحدت منافع مردم را در نظر بگیرند، وقتی یک شهر و روستا به آن‌ها سپرده می‌شود باید به وظایف خود عمل کنند و با اختلافات نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید به مطالبات مردم پاسخ دهند، توضیح داد: مردم امورات را رصد می‌کنند، انتظار دارند مسئولان بیش‌تر از گذشته برای حل مشکلات وارد عمل شوند، مسئله گرانی مورد توجه قرار بگیرد، نظارت‌ها برای کنترل قیمت و بازار تشدید شود، هماهنگی بین متولیان اقتصادی قدری افزایش پیدا کند تا مردم آثار این هماهنگی را در معیشت خود ببینند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.