دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری گفت: دیروز شنیدم پیش‌نویس تازه‌ترین سند ما به طرف اوکراینی ابلاغ شده است. در حال حاضر ما منتظر پاسخ آنها هستیم. اگرچه اظهارات امروز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را درباره عدم دریافت و عدم مشاهده این پیش‌نویس توافق شنیده‌ایم اما این باعث تعجب است که چطور به زلنسکی درباره این پیش نویس سند اطلاعی داده نشده است.

وی درباره درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل ناتو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: هنوز هیچ واکنشی به درخواست گوترش برای دیدار با پوتین داده نشده است.

گوترش امروز خواستار نشست‌هایی جداگانه با پوتین در مسکو و با زلنسکی در کی‌یف برای مذاکره درباره آتش‌بس در اوکراین شد.

پسکوف گفت: چنین درخواست‌هایی به وزارت امور خارجه ارسال می شوند. تا کنون هیچ پاسخی به این درخواست داده نشده است.

وی همچنین درباره زمان دقیق گفت و گوی تلفنی پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: تاریخ این گفتگوی تلفنی هنوز مشخص نشده است. تا کنون چنین ارتباطی صورت نگرفته است. ما در حال مذاکره درباره برگزاری یک گفتگوی تلفنی احتمالی هستیم اما تاکنون هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته است.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیانیه اولکسی دانیلوف، رئیس شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین درباره حمله به پل کریمه اعلان یک حمله "تروریستی" است و "غیرقابل قبول" محسوب می‌شود و باید به صورت قانونی بررسی شود و اقدامات تنبیهی متعاقب نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

دانیلوف اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین قصد دارد پل کریمه را با پرتاب‌های راکتی هدف گیرد اما اعلام نکرد که آیا کی‌یف تسلیحات لازم برای این کار را دارد یا خیر.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: همان‌طور که متوجه شده‌اید سرویس‌های مربوطه تمامی اقدامات امنیتی و احتیاطی لازم را پیرامون این پل و تمامی تاسیسات استراتژیک اتخاذ کرده‌اند. چنین بیانیه چیزی جز اعلان یک اقدام تروریستی احتمالی نیست که غیر قابل قبول محسوب می شود. اقدامات بسیاری وجود دارند که باید از نظر قانونی بررسی شوند و اقدامات تنبیهی متعاقب نیز برای آنها در نظر گرفته شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.