هشدار زرد هواشناسی در این استان صادر شد

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود توده گرد و غبار به استان سمنان یک بار دیگر این استان در معرض آلودگی قرار گرفت اداره کل هواشناسی همچنان هشدار زرد را صادر کرد.

در هشدار هواشناسی اعلام شده تا دو روز آینده این توده گرد و غبار نسبتاً خطرناک در استان سمنان باقی خواهد ماند توده غباری که همین حالا هم بخشی از غرب استان را در بر گرفته و از سمت تهران وارد سمنان می‌شود اما نقشه‌های هواشناسی نشان از استقرار سامانه کم فشار و بارش‌زا را نیز در استان سمنان می‌دهد که می‌تواند به پاکیزه شدن هوا کمک شایانی کند.

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش نسبی کیفیت هوا، تا دو روز آینده در این استان هشدار زرد صادر کرد پرهیز از حضور در هوای باز برای همه افراد به ویژه سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای باز، توصیه کارشناسان هواشناسی است.

هم اکنون هوای سمنان نیمه ابری تا ابری و غبارآلود گزارش شده است و از ۲۴ ساعت آتی شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به مرکز استان خواهیم بود تا از آلودگی هوا بکاهد بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان ۲۹ و ۱۸ درجه بالای صفر است و حتی با ورود سامانه کم فشار بارشی نیز تغییر چندانی نخواهد کرد.

غبار هنوز به شاهرود نرسیده و آسمان صاف است اما برای دو روز آتی این شهرستان هم ورود گرد و غبار و هم بعد از آن استقرار سامانه کم فشار بارش‌زا پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۲۴ و ۱۴ درجه بالای صفر است و احتمالاً در ساعات آتی شاهد وزش باد هم خواهیم بود.

دامغان هم مشابه شاهرود است وزش باد در دیار صد دروازه ۱۴ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و آسمان فعلاً صاف است اما برای ۲۴ ساعت آتی ورود گرد و غبار و پس از آن ابرناکی، رعد و برق و بارش باران پیش بینی شده است.

آسمان میامی متأثر از سامانه کم فشار وارده از سمت شرق استان سمنان نیمه ابری است و برای این شهرستان هم بارش پیش بینی می‌شود گرمسار اما میزبان خیل عظیم توده غبار و آلایندگی است که از سمت تهران وارد شده است برای این شهرستان هم هشدار زرد صادر شده و ابرها از فردا میزبان آسمان گرمسار می‌شوند تا شاید بارندگی کمی به پاکیزه کردن هوا کمک کند.

در مجموع باید گفت در استان سمنان شاهد استقرار سامانه گرد و غبار و آلاینده‌ها خواهیم بود اما بلافاصله سامانه کم فشار بارشی وارد استان شده و بارش پراکنده را در پی خواهد داشت مردم امیدوار هستند که این سامانه به پاک کردن هوا کمک کند اما تا آن زمان گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و عروقی نباید از منزل خارج شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.