نخست وزیر انگلیس: افسرهای روس از طریق دادگاه جنایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت

نخست‌وزیر انگلیس عنوان داشت: من به افسرهای روس می‌گویم که آن‌ها از طریق دادگاه‌های جنایی بین‌المللی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت؛ همانطور که افراد دخیل در قتل‌عام بوسنی تحت پیگرد قرار گرفتند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) از روسیه خواست تا با "انسانیت" و "شفقت" با زندانیان برخورد کند.

وی در سخنان خود گفت: ما فعالانه در تلاشیم تا نگذاریم که اشخاص به مرکز درگیری بروند. من به افسرهای روس می‌گویم که آن‌ها از طریق دادگاه‌های جنایی بین‌المللی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت؛ همانطور که افراد دخیل در قتل‌عام بوسنی تحت پیگرد قرار گرفتند.

جانسون پیشتر عنوان کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تمرکز خود را بر روی "منطقه دونباس" گذاشته است. وی در این زمینه گفته بود: مرحله بعدی این جنگ ممکن است نبرد فرسایش‌زا باشد که چندین ماه به طول بینجامد.

نخست‌وزیر انگلیس تحولات اخیر در اوکراین را به کابینه خود اطلاع داد و اشاره کرد: پوتین از شکست‌هایش عصبانی اما مصمم است علی‌رغم تلفات انسانی، به نوعی پیروزی دست یابد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.